"Kecal. Slibuje a neplní. Lenoch. V parlamentu chyběl při 77 procentech hlasování. Nevěrník. Milenku si platil z veřejných peněz. Kdo je to?" píše se na obřích reklamních plochách.
"Asi se někdo bojí výsledků ČSSD, a proto se uchýlil k takové nechutnosti," zhodnotil Hašek.
Jenže ani v reklamní agentuře A. C. E. Media, které reklamní plochy s touto reklamou patří, prý nevěděli, koho kampaň znevěrohodňuje. "Objednal ji klient ze zahraničí. Nevíme, kdo za ní stojí. Na našich plochách není jméno žádného politika ani žádný portrét," uvedla obchodní ředitelka agentury Monika Jarolímková.
Plakát, na kterém je místo otazníku portrét místopředsedy ČSSD Michala Haška, totiž visí na neoznačené reklamní ploše. A je navíc patrně jen jeden. Podle Jarolímkové tak jde zřejmě nejen o anonymní, ale i o nelegálně umístěnou reklamu.
"Například ve Velké Británii či v Německu je pravidlem, že negativní reklama je možná, ale vždycky se u ní musí objevit, kdo si ji objednal. Anonymní reklama jako ta proti Haškovi je nečestná a pro voliče matoucí," zhodnotila Eva Lebedová, která se na Univerzitě Palackého v Olomouci zabývá politickým marketingem.
Hašek, který je terčem anonymního posměchu, hodlá kampaň předat svým právníkům. "Nevím, kdo je objednavatelem," řekl Hašek.
Potíž je v tom, že podle českých zákonů je z větší části bezmocný. "Podle zákona nesmí být v kampani nepravdivá informace. Ale kandidát by při své obraně musel dokázat, že informace jsou opravdu nepravdivé, a také to, že jejich zveřejnění mělo vliv na výsledek voleb," poznamenala Lebedová.
Hašek je dvojkou na jihomoravské kandidátce ČSSD, hned za předsedou strany Bohuslavem Sobotkou. Je oblíbencem prezidenta Zemana, který prohlásil, že při výběru premiéra po volbách, které nejspíš ČSSD vyhraje, přihlédne k počtu preferenčních hlasů. Zadavatel billboardů tedy nemusel chtít poškodit celou ČSSD, ale jen Haška.