Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hašek je kecal a lenoch, tvrdí billboardy. Zadavatele hledají právníci

  11:41aktualizováno  11:41
Na negativní reklamu vsadili odpůrci místopředsedy ČSSD a dvojky jihomoravské kandidátky Michala Haška. Kolem dálnice D1 před Brnem se objevily billboardy s protihaškovskými hesly. Po zadavateli reklamy budou pátrat Haškovi právníci.

Billboardy, které se objevily na jihu Moravy. Podle agentury A.C.E. Media, které patří většina reklamních ploch s tímto tématem, si je zaplatil zahraniční klient. | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

"Kecal. Slibuje a neplní. Lenoch. V parlamentu chyběl při 77 procentech hlasování. Nevěrník. Milenku si platil z veřejných peněz. Kdo je to?" píše se na obřích reklamních plochách.

"Asi se někdo bojí výsledků ČSSD, a proto se uchýlil k takové nechutnosti," zhodnotil Hašek.

Jenže ani v reklamní agentuře A. C. E. Media, které reklamní plochy s touto reklamou patří, prý nevěděli, koho kampaň znevěrohodňuje. "Objednal ji klient ze zahraničí. Nevíme, kdo za ní stojí. Na našich plochách není jméno žádného politika ani žádný portrét," uvedla obchodní ředitelka agentury Monika Jarolímková.

Bilboardy namířené proti místopředsedovi ČSSD Michalu Haškovi se objevily na...

Plakát, na kterém je místo otazníku portrét místopředsedy ČSSD Michala Haška, totiž visí na neoznačené reklamní ploše. A je navíc patrně jen jeden. Podle Jarolímkové tak jde zřejmě nejen o anonymní, ale i o nelegálně umístěnou reklamu.

"Například ve Velké Británii či v Německu je pravidlem, že negativní reklama je možná, ale vždycky se u ní musí objevit, kdo si ji objednal. Anonymní reklama jako ta proti Haškovi je nečestná a pro voliče matoucí," zhodnotila Eva Lebedová, která se na Univerzitě Palackého v Olomouci zabývá politickým marketingem.

Hašek, který je terčem anonymního posměchu, hodlá kampaň předat svým právníkům. "Nevím, kdo je objednavatelem," řekl Hašek.

Potíž je v tom, že podle českých zákonů je z větší části bezmocný. "Podle zákona nesmí být v kampani nepravdivá informace. Ale kandidát by při své obraně musel dokázat, že informace jsou opravdu nepravdivé, a také to, že jejich zveřejnění mělo vliv na výsledek voleb," poznamenala Lebedová.

Hašek je dvojkou na jihomoravské kandidátce ČSSD, hned za předsedou strany Bohuslavem Sobotkou. Je oblíbencem prezidenta Zemana, který prohlásil, že při výběru premiéra po volbách, které nejspíš ČSSD vyhraje, přihlédne k počtu preferenčních hlasů. Zadavatel billboardů tedy nemusel chtít poškodit celou ČSSD, ale jen Haška.







Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.