Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Billboard Věcí veřejných z domu zmizel, stěhuje se do Ostravy

  19:01aktualizováno  19:01
V úterý večer náhle zmizela plachta, která na více než týden přikryla dům na pražském Klárově. Podle Věcí veřejných, které billboard propagoval, je to naplánovaný záměr: reklamní kampaň se přesune do Ostravy. Majitelé domu se však domnívají, že plachtu stáhli kvůli jejich stížnostem. Zatím ale není jasné, kde vzala reklamní agentura povolení k instalaci na dům.

Véčkaři přišli s tím, že billboard je putovní a odvezli ho do Ostravy. Otázkou ale zůstává, zda ho nechají předělat. Spodní část plachty totiž směřuje se slovy "Už jen pár kroků k Úřadu vlády" na Strakovu akademii, která sídlí poblíž místa, kde dosud billboard visel.

Propagační panel se podle manažera volební kampaně Michala Pavla bude stěhovat i na další místa. "Příští zastávkou je Blansko," prozradil Pavel.

Odškodné za tmu

Nájemníci si ale myslí, že plachta zmizela kvůli jejich stížnostem. V domě podle nich byla tma. Strana jim jako kompenzaci za ztížené životní podmínky nabídla e-mailem padesát tisíc.

Vít Bárta, partner místopředsedkyně strany Kateřiny Klasnové, který v domě bydlí, ale tvrdí, že v domě kvůli reklamní ploše tma nebyla. "Ta instalovaná stavební síť stíní stejně jako billboard," vysvětlil Bárta důvod, proč si sám nestěžoval. "Lidem vadí, že je na domě politická reklama," spekuluje Bárta o pravém důvodu námitek.

Obyvatelé přesto trvají na tom, že v domě šero bylo. "Museli jsme pořád svítit, jaká byla v bytech tma," řekla iDNES obyvatelka domu Helena Eliášová. "Namontovali ho v pondělí večer, takže nešlo hned poznat, jak moc to stíní," dodala.

Stavební firma instalaci nepovolila

Otázkou je, kde vzala reklamní agentura pro připevnění billboardu povolení. Ředitel stavební firmy Hobbis, která na domě provádí opravy, tvrdí, že od něj rozhodně ne. "Žádnou instalaci reklamy na staveništi jsem nepovolil," uvedl pro iDNES.cz ředitel Otto Boubelík. Neznámá firma namontovala obří billboard z mobilní plošiny, a stejným způsobem ho také demontovala.

"Ptal jsem se kolegů, ale nikdo z oboru se s ničím podobným nesetkal," popsal své zkušenosti Boubelík. Řekl, že sám vůbec neví, jaké kroky může teď podniknout. "V obecních podmínkách je nepovolené umisťování reklamy zakázané, některé ale dostanou výjimku," dodal Boubelík.

Věci veřejné mají smlouvu se společností BigBoard o zajištění reklamních ploch při předvolební kampani. "S agenturou spolupracujeme již delší dobu, takže jim věříme," sdělil ředitel marketingu véčkařů Michal Pavel. Přesto strana ve svém prohlášení svaluje veškerou odpovědnost na najatou agenturu a uznává, že smlouvy je třeba řádně kontrolovat.

Stanovisko společnosti BigBoard k celé události se zatím nepodařilo získat.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policie dopadla Čecha, skrývajícího se 8 let v Thajsku
VIDEO: Thajsko deportovalo Čecha, který se tam osm let vyhýbal trestu

Policie vypátrala muže, který se přes osm let vyhýbal vězení za leasingové podvody. Dvaačtyřicetiletý muž byl v červenci dopaden v Thajsku a ve středu byl...  celý článek

Ilustrační snímek
Inspektoři našli víc než třicet škol, kde většina žáků neodmaturuje

Inspektoři sledovali téměř půl roku tři desítky středních škol, na nichž mají žáci často problém se skládáním maturity – neúspěšných je většina. Ačkoli vedení...  celý článek

Karel Srp
Senát vyslyšel stanovisko komise, Srp se do Rady ÚSTR nedostane

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Senát ve středu vzal na vědomí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.