Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bild: Saddáma postihla mrtvice

  9:13aktualizováno  9:13
Pětašedesátiletý Saddám Husajn prodělal před časem mozkovou příhodu. Informovala o tom renomovaná mnichovská internistka doktorka Martha Hauspergerová. Její názor zveřejnil na své internetové stránce německý bulvární deník Bild.

Deník si všiml, že Saddám při rozhovorech nepohybuje levou rukou, jeho obličej je upjatý, nehybný a bez výrazu. To jsou skutečně typické znaky pacientů po mozkové mrtvici.

Už v roce 2001 měl diktátor, který je podle Bildu závislý na kokainu, jednu mozkovou příhodu. Pět let prý navíc trpí rakovinou tlustého střeva.

Informace o tom, že Saddám trpí rakovinou se objevily už několikrát. V roce 2000 napsal panarabský list Aš-Šark al Avsat, vycházející v Londýně, že Husajn dokonce svolal rodinnou radu. Údajně ho k tomu přiměla postupující rakovina lymfatických uzlin.

Svým nástupcem na radě jmenoval syna Kusaje. Ten by se chopil vlády tehdy, když otec zemře nebo nebude schopen vykonávat státnické povinnosti.

Zvláštní komise vedená Saddámovým osobním tajemníkem tehdy podle listu vybrala skupinu západních lékařů, která měla Husajna léčit. Jeden z prezidentských paláců se přeměnil na luxusní kliniku, potřebné vybavení bylo přivezeno z Jordánska.
 
Saddám Husajn tehdy, podle iráckých zdrojů, souhlasil s tím, že podstoupí chemoterapii. Dohnaly ho k tomu problémy s klouby a dýchací potíže. Také se mu zhoršil zrak a přechodně ztrácel paměť.

Zprávy o rakovině kolují v tisku od roku 1996
Časopis Foreign Report už v roce 1996 uvedl, že Saddám Husajn trpí rakovinou lymfatických žláz, že ho léčí v Bagdádu evropští specialisté a že podstoupil léčbu ozařováním. Kuvajtský deník Ar-Raj al-Ámm v říjnu 1998 zase tvrdil, že Husajn má rakovinu střev.

V červenci 2000 napsal o rakovině i britský list The Times. Zprávy o jeho zhoršujícím se zdraví podle listu údajně posílily boje o moc mezi jeho dvěma syny a narušily mýty o jeho nepřemožitelnosti, které pečlivě podporoval během dvou desetiletí autokratické vlády.

"Víme, že Saddám se necítí dobře a chápeme, že to může být rakovina, ale nevíme, jak je to zlé nebo jak dlouho to bude pokračovat," citoval v červenci 2000 The Times nejmenovaného iráckého obchodníka v Jordánsku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Irácké jednotky obsadily Kirkúk na severu země (16. října 2017)
Irácké jednotky obsadily ropný Kirkúk, Kurdové se stáhli bez boje

Irácké jednotky obsadily město Kirkúk na severu země, které bylo v držení kurdských milicí. S odkazem na prohlášení armády o tom informovala stanice...  celý článek

Ilustrační snímek
Loutky Si Ťin-pchinga i podnikatelská esa. Kdo určuje směr moderní Číny?

Čínu už za pár dní čeká další sjezd Komunistické strany. Server CNN u této příležitosti oslovil desítku expertů a sestavil žebříček pěti nejvlivnějších lidí...  celý článek

Ruský umělec Pjotr Pavlenskij před centrální bankou na pařížském náměstí...
Bankéři jsou noví monarchové, uvedl ruský buřič a zapálil banku v Paříži

Ruský umělec Pjotr Pavlenskij zapálil v pondělí brzy ráno přízemní okna francouzské centrální banky na pařížském náměstí Bastily. Chtěl tak zažehnout „světový...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
INŽENÝR KVALITY PRO ZÁKAZNICKOU OBLAST

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 30 000 - 37 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.