Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bezpečnější vodík

aktualizováno 
-
Ropné státy dohodami o snižování či zvyšování těžby uměle ovlivňují ceny pohonných hmot. Vytvářejí tím ovšem současně poptávku po nových palivech pro automobily. Nejslibněji vypadá vodík. Jenže nepatří k bezpečným - jeho směs s kyslíkem je výbušná, což dosvědčují třeba dějiny balonů. Japonská automobilka Toyota si však patentovala způsob, jak vodík využívat bezpečněji. Podle patentu by se vodík vyráběl až v čerpací stanici ze zemního plynu. Pak by si jej motorista načerpal do nádrže hadicí napojenou na elektronické zařízení, které hlídá, aby se do nádrže nestlačilo příliš velké (a tedy rizikové) množství. Automobil by pak z vodíku vyráběl elektřinu v palivových článcích (v nich se chemická energie přeměňuje přímo v elektrickou). Elektřina by pak teprve poháněla motor vozidla.
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Venezuelský prezident Nicolás Maduro na mítinku svých příznivců v Caracasu (27....
Venezuelští soudci prchají před Madurem, část z nich utekla do Chile

Skupina venezuelských soudců jmenovaných parlamentem ovládaným opozicí se ve čtvrtek uchýlila do exilu v Chile, neboť jim v rodné vlasti prezident Nicolás...  celý článek

Stíhač Vernon R. Richards ve stroji P-51D Mustang doprovází letku bombardérů...
Mustangy na modrém nebi. Britové vydali vzácné barevné fotky z války

Britské Imperiální válečné muzeum vydalo publikaci se vzácnými barevnými fotografiemi z druhé světové války. Většina snímků pořízených v té době byla přitom...  celý článek

Ve vodách okolo Grónska plave stále více ker, které ohrožují lodní dopravu.
Stometrová tsunami nebo obří kry. Grónské vody jsou stále nebezpečnější

Na ochranu vesnic na grónském pobřeží se ročně vynakládají miliony dolarů. Podobnou sumu spolkne také monitoring a odstraňování rostoucího počtu obřích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.