Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bezdomovci jako rosničky uspěli, firmy jim nabízejí práci i bydlení

  8:40aktualizováno  8:40
Programový pokus České televize zapojit do vysílání bezdomovce skončil úspěchem. Řada sponzorů a firem nyní lidem bez domova nabízí práci. Relaci o počasí hlásilo v ranním víkendovém vysílání šest mužů a dvě ženy žijící na ulici.

Netradiční předpovědi se objevovaly na obrazovce od soboty 23. listopadu v rámci víkendového Studia 6. Celková sledovanost byla 1 milion 433 tisíc diváků, uvedla mluvčí televize Alžběta Plívová. V porovnání se sledovaností říjnových Studií 6 to není o mnoho více.

V rolích televizních redaktorů se za čtyři týdny vystřídalo osm lidí, kteří předpověď počasí prokládali svými postřehy a zkušenostmi. Například popisovali, jaká je venku zima a jak se to dá vydržet.

Fotogalerie

Televize i nezisková organizace DivaDNO, která projekt připravila, si pochvaluje pozitivní dopad akce  a zájem pomoci. "Volají nám firmy i veřejnost s nabídkou osobní praktické pomoci vyhlédnutému účastníkovi projektu," řekl iDNES.cz Jan Malec ze sdružení DivaDNO.

Čtyři z moderátorů už dostali nabídku práce. Dvě jsou ve stavebnictví, jedna je pro údržbáře a jedna pro pomocnou sílu v kuchyni. Většina je i s ubytováním.

"Ne všechny nabídky pomoci se však dají využít, protože řada bezdomovců je zatížena exekucí, takže by se k hotovým penězům nedostali," upozorňuje Malec na začarovaný kruh, v kterém se točí mnoho lidí bez domova.

Všem bezdomovcům, kteří počasí moderovali, se práce v televizi líbila. "Rosnička Michaela říkala, že z toho má velkou radost, že se jí to podařilo a že něco dokázala sama sobě," doplnil Malec.

"Velký zájem veřejnosti, který kampaň vyvolala, nám potvrdil, že potká-li se originální myšlenka a možnosti veřejnoprávní televize, můžeme efektivně upozornit na společenský problém a motivovat k hledání řešení," uvedl generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Kampaň měla upozornit i na další aktivity, do kterých se může veřejnost zapojit a lidem bez domova tak pomoci. Třeba podporou neziskové organizace DivaDNO, která projekt s Českou televizí připravila. Česká televize se tímto způsobem zapojila do sociální kampaně s názvem Days Of Hope, která už úspěšně proběhla například v Německu, Švýcarsku či Rusku.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.