Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

BBC se připravuje na stávku i start nové stanice

  13:35aktualizováno  13:35
Mezi zaměstnanci britské veřejnoprávní mediální společnosti BBC roste napětí. V úterý byly totiž zveřejněny zprávy, že přes deset procent jich bude propuštěno. Generální tajemník odborové organizace BECTU Gerry Morrisey řekl, že stávka je v takovém případě nevyhnutelná.
Vedení BBC se snaží šetřit, chystá propustit až 10 procent současných zaměstnanců.

Vedení BBC se snaží šetřit, chystá propustit až 10 procent současných zaměstnanců. | foto: Profimedia.cz

Úterní list Financial Times napsal, že vedení BBC plánuje propustit více než dva tisíce svých zaměstnanců, většinou zřejmě dokumentaristů a novinářů. Ve zpravodajství a dokumentaristice nyní očekávají, že může být propuštěna až čtvrtina lidí včetně všech vedoucích studií.

Rozhodnutí generálního ředitele Marka Thompsona podle deníku ještě není konečné, protože ho musí schválit Nadace BBC, která organizaci kontroluje. "Dokud záměry vedení neschválí Nadace, nejsou konečné, a proto je nebudeme komentovat," řekla mluvčí BBC.

Vláda zmrazila růst poplatků
Thompson se rozhodnutím snaží vyřešit to, že vláda na příštích pět let zvýšila koncesionářské poplatky o částku, která je nižší než očekávaná inflace. Rozpočet BBC přesahuje tři miliardy liber, tedy přes 120 miliard korun.

Zástupci odborů určité propouštění čekali, jsou ale překvapení rozsahem návrhu. Pokud se informace potvrdí, odboráři budou stávkovat.

Zaměstnanci BBC jsou na tom podle deníku po zveřejnění těchto zpráv s morálkou hůře, než když zpráva soudce Huttona před několika lety tvrdě kritizovala BBC za nepřesnosti ve zpravodajství o irácké válce.

BBC propouštěla už před dvěma lety, kdy přišlo o místa 3780 lidí. Tehdy odbory na protest stávkovaly. Dnes má firma asi dvacet tři tisíc lidí.

BBC nově v arabštině
Zcela opačné zprávy přicházejí z redakce vysílání do zahraničí, která dostala štědrou vládní dotaci, díky které bude moct BBC ještě letos spustit novou stanici. Bude jí nový zpravodajský televizní kanál, který bude vysílat v arabštině. Nejdřív dvanáct hodin, od nového roku nepřetržitě celý den.

Domácí, tak zvaná britská BBC, je financována z jiných zdrojů než vysílání do zahraničí. První financují obyvatelé Británie vládou stanovenými koncesionářskými poplatky, jejichž růst vláda na příští období fakticky zastavila.

Vysílání do zahraničí financuje vláda přímo prostřednictvím rozpočtu ministerstva zahraničí. Ministr financí Alistair Darling nyní potvrdil, že v příštích třech letech tuto položku zvýší o 70 milionů liber. Vysílání do zahraničí má tento finanční rok asi 246 milionů liber.

Vládní záměr zřídit vysílání BBC do arabského světa je dlouhodobý a stanice kvůli němu musela například zastavit rozhlasové vysílání v češtině i slovenštině.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Voliči Pirátů a SPD se rozhodli na poslední chvíli, naznačuje průzkum

Až nečekaně mnoho voličů přešlo v právě skončených volbách do Sněmovny od ČSSD k ANO, tvrdí politologové z Masarykovy univerzity v Brně. Na jižní Moravě dělali...  celý článek

První volební den v ZŠ Vlkova na pražském Žižkově (20. října 2017)
Mezinárodní pozorovatelé voleb překvapili komisi, zavolala na ně policii

Do základní školy v pražské Zbraslavi dopoledne vyjeli policisté. Přivolal je člen volební komise kvůli dvojici mužů, která v místnosti začala bez předchozí...  celý článek

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová přišla jako první mezi novináře....
Šlechtová vidí Okamurovo SPD jako „fašistické“, odmítl ho i Stropnický

Jakékoli úvahy o možné spolupráci s hnutí SPD Tomia Okamury v reakci na jeho prudký vzestup tvrdě odmítli ministři za hnutí ANO. „Je to novodobé fašistické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.