Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

BBC a CNN mohou po letech do Zimbabwe, i když se nehraje kriket

  15:26aktualizováno  15:26
Reportéři britské televizní stanice BBC a jejich američtí kolegové ze CNN mohou po letech opět legálně pracovat v Zimbabwe. Dovolila jim to vláda africké země. Oteplení vztahů přichází několik měsíců poté, co strana diktátora Roberta Mugabeho přišla o většinu v parlamentu a o moc se musí dělit s opozicí.

Televizní stanice BBC neměla se Zimbabwe nejlepší vztahy. Ze země nemohla léta vysílat. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Režim prezidenta Mugabeho vykázal britskou veřejnoprávní televizi ze země v roce 2001. Od té doby mohli novináři BBC oficiálně do Zimbabwe jen při dvou příležitostech - v roce 2003 na světový šampionát v kriketu a o rok později kvůli turné anglického kriketového týmu. Někteří reportéři tam přesto pracovali, ovšem tajně, připomněl deník The Guardian na svých webových stránkách.

Robert Mugabe při bohoslužbě za premiérovu manželku Susan Tsvangiraiovou (10. března 2009)Zimbabwský ministr médií, informací a propagace Webster Shamu nyní zaslal do Londýna dopis, v němž píše, že si vláda "uvědomuje potřebu nechat za sebou oboustranně špatné vztahy z minulosti".

Zlomu předcházelo několik schůzek zástupců televize a vysoce postavených zimbabwských vládních činitelů, včetně Shamua.

Podle něj vláda mohla mít v minulosti problémy v komunikaci s BBC, "zákonné aktivity" v Zimbabwe jí prý ale nikdy nezakázala. Reportér televizní stanice Jon Williams, který se nedávných jednání účastnil, nechtěl předešlé vyhoštění televize komentovat. "Když se budeme dívat zpátky, nikdy neuvidíme dopředu. Máme na to rozdílné názory, ale shodli jsme se, že se musíme dívat vpřed," řekl serveru guardian.co.uk

Nový zimbabwský premiér Morgan TsvangiraiDodal, že neví o žádných restrikcích, které by mohly svazovat budoucí práci reportérů známé televizní stanice. První informace od zimbabwského zpravodaje budou moci Britové sledovat už zítra.

Kromě Britů budou moci do této africké země volně i reportéři nejznámější americké televizní stanice. "CNN nemohla v Zimbabwe fungovat, vítáme příležitost tak činit od nynějška," reagoval její mluvčí.

Oteplení ve vztazích mezi oběma západními médii a vládou přichází několik měsíců poté, co strana prezidenta Roberta Mugabeho přišla po téměř třiceti letech o většinu v parlamentu, o moc se teď dělí s premiérem Morganem Tsvangiraiem, lídrem opozičního Hnutí pro demokratickou změnu. - více o situaci v Zimbabwe se dočtete zde

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

KSČM: Marta Semelová (57) - poslankyně, pražská zastupitelka, pražská...
Komunistka Semelová sny nemá a chce pracovat, Herman zvažuje nabídky

Z dvou stovek dosavadních poslanců se v právě proběhlých volbách rozhodlo obhájit mandát jen 149. Ovšem pouze polovina z nich, tedy 76, se dostala do Sněmovny...  celý článek

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš přichází komentovat výsledky povolební schůzky s...
Babiš se s Okamurou shodl na zákonu o referendu, společnou vládu vyloučil

Až do večerních hodin v pondělí pokračovala vyjednávání vítěze voleb, hnutí ANO, s dalšími stranami zastoupenými ve Sněmovně. Andrej Babiš se během dne stihl...  celý článek

Bývalá místopředsedkyně Senátu Alena Gajdůšková z ČSSD.
Gajdůšková se vrací do vysoké politiky.. Lidé nepochopili naše hesla, říká

Přes volební mizérii ČSSD zažívá Alena Gajdůšková velký návrat do vysoké politiky. Bývalá senátorka přeskočila z druhého místa kandidátky ve Zlínském kraji...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.