Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Baťův kanál měl rekordní návštěvnost

  15:19aktualizováno  15:19
Ani hrady, ani zámky. Nejspolehlivějším turistickým lákadlem Slovácka se stává Baťův kanál. Do regionu kvůli němu letos přijelo víc než dvaapadesát tisíc návštěvníků. Letošní plavební sezonu na kanále slavnostně ukončil otočením symbolického klíče místostarosta Starého Města Josef Bazala.
Zamykání Baťova kanálu

Zamykání Baťova kanálu ve Starém Městě 28. října 2003. | foto: Vojtěch CekotaMF DNES

V osmileté novodobé historii moravské vodní cesty to byla rekordní sezona. "Víc než dvaapadesát tisíc lidí! Abych pravdu řekl, docela nás to překvapilo," přiznal ředitel nadačního fondu Agentury pro rozvoj turistiky na Baťově kanále Ivo Ondračka.

Je několik důvodů, proč byla sezona na kanále tak úspěšná. Dlouhotrvající extrémní vedra pochopitelně lákala lidi k vodě, Baťák se na vlně zájmu svezl. Návštěvníci ale reagovali i na letošní novinky: především na pravidelnou kyvadlovou plavbu mezi Veselím nad Moravou a Hodonínem. V závěru sezony o ni projevili takový zájem, že se ani na všechny nedostalo. "Jeden z hlavních důvodů tak vysoké návštěvnosti je ale podle mě fakt, že se vodní cesta i díky spolupráci s Povodím Moravy otevřela. Plavební komory byly během prázdnin otevřené pět dní v týdnu, a to už je solidní propustnost," říká Ivo Ondračka.

Návštěvnost na Baťově kanále

rok 1999 - 14 000
rok 2000 - 25 000
rok 2001 - 27 500
rok 2002 - 39 200
rok 2003 - 52 600
ideál - 75 000

Za ideál kdysi označil pětasedmdesát tisíc návštěvníků ročně. Pokud zájem turistů poroste stejným tempem jako v posledních letech, dočká se možná Ondračka už příští rok.

Téměř polovina všech návštěvníků letos využila přepravu na větších lodích. Výrazně se zvýšil také zájem lidí o půjčování menších člunů, plní se tím představa turistických agentur: totiž že turisté putují po vodě od města k městu.

Zvyšující se počet návštěvníků ale přináší i dříve netušené problémy. Pracně budovaný obraz poklidné a pohodové plavby po líně tekoucí vodě letos poprvé narušili milovníci motorových člunů. V říčních úsecích nedodržovali předepsanou rychlost a ohrožovali kanoe i malá plavidla. "Je to nový fenomén, se kterým se musíme vypořádat. Ke starým bolestem naopak patří nedostatečná infrastruktura," připomíná Ivo Ondračka.

Ředitel obecně prospěšné společnosti Baťův kanál Vojtěch Bartek už několikrát konstatoval, že prostředí v okolí kanálu ještě není na vzrůstající zájem turistů připraveno. Schází především kotviště, přístavy i přístaviště, restaurace a penziony podél břehů. "Proto tady pořád jen velmi málo lidí stráví celý týden, to bychom chtěli změnit," přeje si Ivo Ondračka.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Manuál pro voliče: nezapomeňte na průkaz a zkontrolujte jeho platnost

V říjnu budeme po čtyřech letech vybírat nové poslance. Volební místnosti se otevřou v pátek 20. října odpoledne. Svůj hlas můžete odevzdat i následující den.  celý článek

Porota pozitivně hodnotila citlivý přístup vítězného návrhu k centru města....
O podobě Náměstí v Meziříčí rozhodnou lidé v referendu. Nařídil ho soud

Nejen poslance budou 20. a 21. října volit obyvatelé Velkého Meziříčí. Rozhodovat budou také o budoucí podobě Náměstí. Krajský soud v Brně potvrdil nárok...  celý článek

Protestní setkání školských odborů a zástupců vysokých škol a asociací ve...
Vysoké školy chtějí přidat nejméně tři miliardy, jinak přijdou protesty

Vysoké školy očekávají, že jim vláda v rozpočtu na příští rok přidá alespoň tři miliardy korun oproti loňskému roku. Pokud přidá méně, jsou připraveny...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.