Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Baťa jezdil výtahem ve Zlíně šest let po své smrti, tvrdí letáky

  2:03aktualizováno  2:03
V propagačních materiálech Zlínského kraje se střídá chyba za chybou. Podle letáků měl například zakladatel obuvnického impéria Tomáš Baťa používat výtah s kanceláří uvnitř ještě šest let po smrti. Jedná se přirozeně o chybu. "Místo Tomáše má být uveden jeho bratr Jan Antonín Baťa," vysvětluje historik Zdeněk Pokluda.

Tomáš Baťa ml. (vlevo) se svým strýcem a novým šéfem Závodů Baťa a.s. Janem Antonínem Baťou, krátce po tragické smrti továrníka Tomáše Bati v roce 1932. | foto: ČTK

Omyl však není jediný. Věrozvěst Metoděj, který žil v 9. století, zase měl podle průvodce pro turisty sídlit ve velehradské bazilice. Jenže ta byla postavena až v první polovině 13. století.

Viníky jsou nejspíš autoři jednotlivých textů, které si každá z pěti turistických oblastí ve Zlínském kraji vybírá sama. Kraj přitom dává každé z nich na podobnou propagaci milion korun ročně. Jenže už nekontroluje, co za ně v oblastech vznikne.

"Bohužel, převáží-li při výběru dodavatele jako kritérium cena, může se stát, že zakázku získá někdo, kdo sice dal nejnižší cenu, ale bohužel už není dostatečně kvalifikovaný v oblasti cestovního ruchu," řekla Dana Daňová z Centrály turistického ruchu východní Moravy. Slíbila, že kraj se bude chybami v propagačních textech zabývat.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Budoucí podoba nového kulturního centra.
Šestiletý spor skončil, radnice v Lanškrouně zaplatí firmě čtyři miliony

Na dlouhých šest let se protáhl spor mezi městem Lanškroun a společností Gurman S, který se týkal plánovaného odkupu Společenského domu. Zastupitelstvo muselo...  celý článek

Bohuslav Sobotka a Pavel Bělobrádek sledují vystoupení Miroslava Kalouska při...
GLOSA: Čtyři roky vládní nudy a rekordní zájem o parlament

Do říjnových sněmovních voleb se přihlásilo v celé zemi 31 stran a hnutí, tedy asi o třetinu více než před čtyřmi lety. Proč ten zvýšený zájem o parlament po...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.