Bárta hájil v televizi Hegera. Zároveň slyšel, že stvořil „superantikoncepci“

  • 524
Ministr Víta Bárta se postavil za svého vládního kolegu Leoše Hegera. Lékaři hrozící odchodem by podle něj neměli mít garance, že se po případném stažení výpovědí budou moci vrátit do nemocnic. Situaci nicméně považuje za vážnou, jednání prý vedou i politici Věcí veřejných.

"Vláda se nesmí při svých reformních snahách dostat pod vyděračský tlak," řekl Bárta v debatě na TV Prima. Dodal ovšem, že cílem vládního tábora je dohodnout se s organizátory akce Děkujeme, odcházíme na vyřešení krize.

Místopředseda ČSSD Milan Urban řekl, že do problému měla už dávno vstoupit vláda a premiér Nečas a ne nechávat vše jen na ministrovi Hegerovi. Urban také zkritizoval vládní koalici za to, že ztrácí energii vnitřními spory o různé kauzy a nemá ji pak na zdravotnictví.

To ale Bárta odmítl: "My ty debaty zdaleka nepovažujeme za ukončené a chceme dále jednat." Jednání prý probíhají takřka každý den.
"Jsem optimistou v tom, že zdravý rozum nakonec zvítězí a dohodneme se a nebudeme dehonestovat lékařskou profesi," řekl.

"Rozumím požadavkům lékařů a zdravotních sester, je třeba dát garance lékařům, že peníze budeme hledat peníze ve zdravotnictví, ale odjinud než ze zdravotnictví je dát nemůžeme," prohlásil Bárta s tím, že ve zdravotnictví peníze jsou. Je ale třeba provést reformy, aby se dostaly na platy lékařů a zdravotníků.

Řeč přišla i na kauzu plýtvání při českém předsednictví EU, s níž je spojován i současný ministr obrany Alexandr Vondra. Bárta věří, že policie a státní zastupitelství vše vyšetří a osvětlí. Urban příliš takového optimismu neměl, celou věc považuje za skandální.

Urban: Bártův plán je "superantikoncepce"

Politici se v dalším bodě debaty střetli i nad dopravní superkoncepcí, kterou připravil Bártův úřad. "Nemohu se souhlasně přidat k tomu, co leží na stole. Ono se tomu trochu pejorativně říká superantikoncepce," rýpl si do ministra Urban. "Nejsou tam třeba stavby, které už jsou schválené v plánech fondu dopravní infrastruktury," zmínil jednu ze svých výhrad.

Bártovi vyčetl, že jeho materiál sice hlásá zvýhodňování železniční dopravy, na stavby na železnici ale dává mnohem méně než na silnice. "V dlouhodobém horizontu je potřeba pozitivně diskriminovat železnici," uznal Bárta. Krátkodobou prioritou jsou ale podle něj silniční obchvaty měst, která trápí hustá doprava.

"Nesmíme se bát řezat do živého. Musíme počítat i s tím, že se zastaví naplánované věci, na které prostě peníze nejsou," obhajoval svůj plán. "To, co navrhujeme, aby se stavělo, vzniklo dlouhou debatou s asociací krajů a jednotlivými hejtmany," přidal další argument. "Výsledek je v nesouladu s asociací krajů," oponoval Urban a odkazoval se na informace od svého stranického kolegy Michala Haška, který asociaci šéfuje.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Nejlepší videa na Revue