Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bárta láká na polonahé ženy. Lépe tak upozorním na problémy, tvrdí

  11:09aktualizováno  11:09
Poslanec Věcí veřejných Vít Bárta se zřejmě rozhodl ucházet o titul v soutěži Sexistické prasátečko. Na svém webu totiž k textům o vcelku seriózních tématech, jako je školství či exekuce, zařadil snímky spoře oblečených žen. Exministr vysvětluje, že tím cílí na mladé lidi.

Snímky z webu poslance VV Víta Bárty | foto: vitbarta.cz

Bárta začal snímky polonahých žen publikovat na svém webu během posledního měsíce. Například u článku, v němž neformální lídr Věcí veřejných píše o nutnosti kvalitního vzdělávání, je snímek, na kterém dáma v sexy kostýmku služebné láme násadu od koštěte.

Kampaň proti lichvě zase ilustruje fotka nahé ženy s razítkem "exekuce" na těle. U textu kritizujícího rostoucí cenu potravin je mladík bez horního dílu oblečení se soudkem piva (stránky Víta Bárty najdete zde).

Sexistické prasátečko

Soutěž pořádá sdružení Nesehnutí. Lidé mohou na adresu zenskaprava@nesehnuti.cz posílat ukázky sexismu v reklamě.

Žena je v reklamě zbavena své lidskosti, svého práva na názor a je v reklamě...
Soutěž Sexistické prasátečko sleduje i reklamu upozorňující na věk.
Organizátoři soutěže Sexistické prasátečko v minulosti upozornili i na reklamu

Bárta tvrdí, že se lechtivé fotografie rozhodl použít, aby přilákal větší pozornost. "Ilustrační fotky by měly především mladým lidem přiblížit zásadní politická témata srozumitelnou, vtipnou, ilustrační zkratkou," uvedl poslanec Věcí veřejných.

Že to podle něj funguje, dokládá prý i statistiky návštěvnosti jeho webu. V listopadu stránky podle Bárty navštívilo přes 70 tisíc lidí, každý průměrně přečetl minimálně tři články. "A dál to roste,"tvrdí Bárta.

Vedoucí katedry marketingu na VŠE v Praze Miroslav Karlíček přesto snímky polonahých žen (a jednoho muže v trenýrkách) nepovažuje za vhodně zvolený způsob komunikace. "U politické kampaně mi to nepřijde šťastné. Pro někoho to může být i urážlivé. Autorům webu šlo podle mne zejména o vyvolání zájmu médií. Nemyslím ale, že by tento způsob prezentace zvýšil důvěryhodnost či přesvědčivost daného politického programu," řekl Karlíček. 

Podle něj se může projevit takzvaný upíří efekt, kdy fotografie mohou vyvolat příliš velkou pozornost a odvedou ji od obsahu sdělení. "Pokud by se to týkalo například módy, tak k ní erotický prvek patří, to by dávalo smysl. U politických témat mi to ale přijde zvláštní," doplnil odborník. 

Snímky na jeho internetových stránkách překvapily i Petru Havlíkovou, která se ve sdružení Nesehnutí podílí na soutěži Sexistické prasátečko upozorňující na největší sexismy v reklamě. "Je to v intencích toho, co se v soutěži objevuje. Ale tím, že Vít Bárta je politik a měl by být reprezentantem této země, tak mi to na té symbolické rovině připadá ještě o trochu horší," uvedla. 

I ona je skeptická nad účinkem zvolené strategie. "Rozhodně to nepřiláká ženy, a pokud to přiláká muže, tak si nejsem jistá, jestli budou chtít za tím hledat seriózní názory," míní Havlíková.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalý prezident Václav Klaus hostem volebního studia iDNES.cz (21. října 2017)
Klaus o volbách: Demokracie že prohrála? Řeči těchto „moudrých“ nesnesu

Volič promluvil. Takto pragmaticky hodnotí výsledek sněmovních voleb bývalý prezident Václav Klaus. Ve volebním studiu iDNES.tv pokáral všechny ty, kteří nyní...  celý článek

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek sleduje předběžné volební výsledky ve štábu...
Ve Sněmovně jsme, ale za úspěch to nepovažujeme, říkají lidovci

Očekávání strany KDU-ČSL se nenaplnila a ačkoli ve Sněmovně získala deset mandátů, na předsedovi Pavlu Bělobrádkovi bylo znát, že spokojený není. „Nemůžeme být...  celý článek

Jiří Hlavatý, šéf textilky Juta, která byla loni jedniškou na trhu. Dosáhla...
Kroužky vynesly šéfa Juty Hlavatého do Sněmovny, v Senátu automaticky končí

Senátor za ANO Jiří Hlavatý se díky preferenčním hlasům stane poslancem. Poskočil z nevolitelného místa kandidátky na druhé. Zvolením do Sněmovny končí v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.