Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Barrandov bude mít tramvaje

  8:10aktualizováno  8:10
Barrandov - Spojení Barrandova s centrem je naprosto nevyhovující. Autobusy často váznou v kolonách vozidel, zlepšení může přinést jen nový druh dopravy. Obyvatelé barrandovského sídliště mohou doufat, že i na barrandovský kopec povede brzy tramvajová trať.

Zatímco nyní v dopravní špičce jezdí městské autobusy z Barrandova k nádraží Smíchov nezřídka i půl hodiny, po postavení tramvajové trati by stejná cesta měla zabrat maximálně šestnáct minut.

Město plánovalo postavit tramvajovou trať na Barrandov již dlouho, ale termín zahájení prací se kvůli nedostatku peněz neustále odsouval.

Radnice nedávno rozhodla, že tramvajovou trať na Barrandov zaplatí především z druhé emise obligací a ve výběrovém řízení na dodavatele stavby zvítězila firma Subterra spolu s Železničním stavitelstvím Brno. Tyto firmy by měly začít stavět koncem léta a celou trať dostavět do konce roku 2003.

"Podle podepsané smlouvy by měly koncem roku 2003 začít zkušební jízdy s cestujícími. Stavbu bychom však definitivně opustili po úpravách okolí tratě v roce 2004," sdělila Martina Petříková ze společnosti Subterra.

Mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová uvedla, že nová tramvajová trať bude dlouhá tři a půl kilometru a na nynější trať se napojí na smyčce Hlubočepy.
Trasa bude mít pět zastávek: V Bokách, Ateliéry, Chaplinova, Klukovická a provizorní konečnou s názvem Jiřího Trnky.

Dopravní podnik ovšem podle svých dlouhodobých plánů počítá s tím, že výhledově prodlouží barrandovskou tramvajovou trať až k Holyni. Tramvajová trať povede z Hlubočep na Barrandov přes dvě estakády a povede i dvěma podjezdy.

Na trase by měly jezdit tři  linky, které by měly přepravit přes tři tisíce lidí za hodinu. Územní plán města počítá i se stavbami dalších tramvajových tratí. Tramvaje by proto v budoucnu mohly jezdit například z Divoké Šárky ke starému letišti Ruzyně, z Počernické přes sídliště Malešice na Teplárenskou ulici nebo ze sídliště Modřany přes Libuš na Nové Dvory k budoucí stanici metra na trase D.

Město však zatím nemá na rozšiřování tramvajové sítě dost peněz. Radnice se proto snaží alespoň vyhlásit stavební uzávěru na ta místa, kudy by někdy v budoucnu měly vést koleje.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
V šesté Otázce vyhrál Hynek, zrušil by možnost udělit milost během stíhání

V šestém kole Otázky pro prezidenta zvítězil její nejnovější účastník Jiří Hynek. Podle šéfa Asociace zbrojního průmyslu není třeba pravomoci prezidenta...  celý článek

Prezident Miloš Zeman na návštěvě v Horšovském Týně. (19. 10. 2017)
Andělé nebudou, andělé došli, když nechcete ďábla, jděte volit, vybídl Zeman

Rozhodujete se mezi špatným a ještě horším, přesvědčoval ve čtvrtek voliče, ať jdou volit, prezident Miloš Zeman. „Andělé nebudou, andělé došli, ale...  celý článek

Voličský průkaz pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2017
Nepřišel vám voličský průkaz? Ptejte se na poště, dost možná leží tam

Politické strany nabádají k tomu, aby lidé přišli volit. Někteří by možná chtěli, ale nebudou moci. Zatím jim totiž nepřišly voličské průkazy, o které si...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.