Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Barrandov bude mít tramvaje

  8:10aktualizováno  8:10
Barrandov - Spojení Barrandova s centrem je naprosto nevyhovující. Autobusy často váznou v kolonách vozidel, zlepšení může přinést jen nový druh dopravy. Obyvatelé barrandovského sídliště mohou doufat, že i na barrandovský kopec povede brzy tramvajová trať.

Zatímco nyní v dopravní špičce jezdí městské autobusy z Barrandova k nádraží Smíchov nezřídka i půl hodiny, po postavení tramvajové trati by stejná cesta měla zabrat maximálně šestnáct minut.

Město plánovalo postavit tramvajovou trať na Barrandov již dlouho, ale termín zahájení prací se kvůli nedostatku peněz neustále odsouval.

Radnice nedávno rozhodla, že tramvajovou trať na Barrandov zaplatí především z druhé emise obligací a ve výběrovém řízení na dodavatele stavby zvítězila firma Subterra spolu s Železničním stavitelstvím Brno. Tyto firmy by měly začít stavět koncem léta a celou trať dostavět do konce roku 2003.

"Podle podepsané smlouvy by měly koncem roku 2003 začít zkušební jízdy s cestujícími. Stavbu bychom však definitivně opustili po úpravách okolí tratě v roce 2004," sdělila Martina Petříková ze společnosti Subterra.

Mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová uvedla, že nová tramvajová trať bude dlouhá tři a půl kilometru a na nynější trať se napojí na smyčce Hlubočepy.
Trasa bude mít pět zastávek: V Bokách, Ateliéry, Chaplinova, Klukovická a provizorní konečnou s názvem Jiřího Trnky.

Dopravní podnik ovšem podle svých dlouhodobých plánů počítá s tím, že výhledově prodlouží barrandovskou tramvajovou trať až k Holyni. Tramvajová trať povede z Hlubočep na Barrandov přes dvě estakády a povede i dvěma podjezdy.

Na trase by měly jezdit tři  linky, které by měly přepravit přes tři tisíce lidí za hodinu. Územní plán města počítá i se stavbami dalších tramvajových tratí. Tramvaje by proto v budoucnu mohly jezdit například z Divoké Šárky ke starému letišti Ruzyně, z Počernické přes sídliště Malešice na Teplárenskou ulici nebo ze sídliště Modřany přes Libuš na Nové Dvory k budoucí stanici metra na trase D.

Město však zatím nemá na rozšiřování tramvajové sítě dost peněz. Radnice se proto snaží alespoň vyhlásit stavební uzávěru na ta místa, kudy by někdy v budoucnu měly vést koleje.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
V noci se přes jih Čech přehnaly bouřky, bez proudu byly tisícovky lidí

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Sami zahraniční vojáci často nechápali, kde jsou a z jakého důvodu.
Prázdné obchody a návrat strachu, vzpomíná pamětník na srpen 1968

Brzy nad ránem je vzbudil telefon. „Obsadili nás,“ ozvalo se ve sluchátku. Byla středa 21. srpna 1968, letiště i centrum Prahy už kontrolovaly tanky. Mladí...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.