Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Balvín se žalobou ČT neuspěl

  12:24aktualizováno  12:24
Spor Jiřího Balvína s Českou televizí vzal rychlý konec. Obvodní soud pro Prahu 4 zamítl žalobu, kterou bývalý šéf veřejnoprávní televize zpochybňoval platnost svého odvolání z ČT. Soudkyně Andrea Lomozová v rozsudku uvedla, že soud neshledal v žalobě naléhavý právní zájem. Balvín se hodlá odvolat.

Rada ČT loni v listopadu odvolala ředitele mimo jiné proto, že nepředložil v daném termínu rozpočet, neplnil cíle stanovené ve svém projektu a snížil počet zpravodajství a publicistických pořadů.

Jiří Balvín důvody odmítl jako nepravdivé. Tvrdí, že neporušil zákon, stanovy a kodex České televize ani manažerskou smlouvu.

Jako důkaz předložil zápisy ze zasedání rady, předběžný návrh rozpočtu či projekt řízení veřejnoprávního média. Soudkyně je ale zamítla.

Balvínovi doporučila, aby se domáhal satisfakce u jiného soudu, kterému záležitost věcně přísluší.

Balvín připustil, že satisfakci požaduje, vzhledem k tomu, že odvolání poškodilo jeho profesní život. Nicméně primárně chce dokázat, že rada neměla pravdu.

Balvínova advokátka Jana Palečková požadovala, aby byli jako svědci přizváni radní Petr Klimeš, který po Balvínovi televizi prozatímně řídil, dřívější ředitel zpravodajství Zbyněk Honys a bývalý finanční ředitel televize Tomáš Oliva.

Exředitel žaloval přímo televizi, protože rada nemá právní subjektivitu. Tuto skutečnost kritizuje, protože rada podle něj významně zasahuje do osudů ČT a přitom nemá prakticky žádnou zodpovědnost.

DÁLE ČTĚTE
Balvín dělá pro Óčko, ČT mlčí
Janeček dává dohromady svůj tým
Šéfem ČT je její moderátor Janeček
Patnáctičlenná rada může podle zákona generálního ředitele odvolat, zejména pokud televize opakovaně neplní úkoly veřejné služby. Zákon však připouští i jiné důvody.

Po Balvínově odchodu prozatímně řídil televizi Petr Klimeš. V polovině července zvolila rada za stálého generálního ředitele Jiřího Janečka. Balvín ujistil, že svou žalobou nechce v žádném případě zpochybnit jeho pozici.

Balvín obvinil Krause a Zaorálka
Odvolaný ředitel s odchodem z Kavčích hor otálel několik dnů, během nichž stačil odvolat dva členy nejužšího vedení - programového ředitele Petra Kolihu a šéfa zpravodajství Zbyňka Honyse. Ti tak získali nárok na odchodné.

Balvín tehdy naznačoval, že za jeho odvoláním stojí například herec, moderátor a předseda Filmového a televizního svazu FITES Jan Kraus.

"Panu Krausovi se ruší tři pořady, a to vytvoří ten obrovský tlak zasahující do parlamentu," prohlásil v listopadu Balvín. Kraus to odmítl jako nesmysl a lež.

Za dalšího strůjce svého pádu označil Balvín předsedu sněmovny Lubomíra Zaorálka. Prý ovlivňoval radní, které si zval do své kanceláře a stěžoval si především na úroveň zpravodajství a na podezření z korupce.

"Já jsem se jen veřejně vyjadřoval k situaci v ČT, cítil jsem to jako svoji povinnost," hájil se sociální demokrat Zaorálek.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezidentský kandidát Vratislav Kulhánek na snímku ze srpna 2017.
Kulhánek má nutné podpisy. Chce, aby Češi mohli být na prezidenta opět hrdí

Bývalý šéf automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek získal 23 podpisů poslanců ze šesti stran a může tedy kandidovat na prezidenta republiky. Kandiduje s...  celý článek

Lidé před Pražským hradem protestovali proti Zemanovi a Babišovi. (17. října...
Česko není Zeman, nechceme za premiéra agenta, protestovali lidé u Hradu

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem Pánové, končíme!, která se v úterý večer...  celý článek

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.