Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hnutí ANO využívá fotky novinářů ke kampani na Facebooku

  15:11aktualizováno  15:11
Hnutí ANO Andreje Babiše využilo v předvolební kampani na sociální síti Facebook tváře několika českých novinářů. V aplikaci, kde si může každý uživatel vytvořit plakát s Babišem, se objevily fotografie Miloše Čermáka či Erika Taberyho. Čermák i někteří další potvrdili, že si fotografii do aplikace sami nenahrávali.

kampaň hnutí ANO na Facebooku | foto: MAFRA

"Andrej to zařídí," stojí napsáno na facebookovém billboardu vedle fotografie Andreje Babiše a karikatury šéfredaktora týdeníku Respekt Erika Taberyho.

Čermák má zase vedle sebe vzkaz "Nejsme jako politici. Makáme". Na pravém billboardu s tímto heslem je vedle Babiše programový manažer hnutí Martin Komárek.

Mluvčí hnutí Radka Burketová upřesnila, že lidé z hnutí ANO se nepodíleli na samotném uploadu snímků novinářů na server. To podle ní udělali uživatelé aplikace, nad čímž hnutí vzhledem k její otevřenosti nemělo kontrolu. Hnutí nicméně sestavilo galerii devíti výběrových "billboardů" s uvedenými osobnostmi.

Fotografie se objevily na webu bez souhlasu dotyčných, které iDNES.cz oslovil. "Mně je to fuk. Řekl bych, že se někdo snaží vzbudit pozornost, tak si vybral pár lidí, kteří mají v Česku v sociálních sítích vliv. Nebudu mu dělat radost tím, že bych na to reagoval," reagoval Čermák.

"Fotku jsem tam nenahrával, je to nejspíš nějaká recese, ale nevadí mi to," řekl  majitel domény zitbrno.cz Michal Kašpárek.

Předpokládáme smysl pro humor, tvrdí ANO

"Většinou jde o lidi, které známe, takže pokud budou mít něco proti svému vyobrazení na billboardu, tak jim princip aplikace vysvětlíme, nebo je stáhneme. Navíc jde o osobnosti, u nichž předpokládáme smysl pro humor," vysvětlila mluvčí Burketová.

Snímky mohou vyvolat dojem, že vyobrazení lidé vědomě Andreje Babiše podporují. Přestože Čermákovi a Kašpárkovi podle jejich vyjádření akce nevadila, skutečnost je taková, že o spojení svého snímku s tváří lídra hnutí ANO nevěděli.

Na Facebooku, kde má ANO na osobní billboardy speciální aplikaci, si může fotku přidat každý. Na úvodní obrazovce rotuje několik příkladů, jak může plakát vypadat, s nadtitulkem "Inspiruj se billboardy, kteří už vytvořili ostatní".

Na snímcích jsou kromě Taberyho z Respektu a Čermáka, který nyní pracuje mimo jiné pro vydavatelství Economia, také Jaroslav Plesl z Týdne nebo lidé spojení s webem Žít Brno.

Andrej Babiš vlastní holding Agrofert, který v červnu koupil mediální skupinu MAFRA vydávající deník MF DNES a iDNES.cz. V pondělí povolil převzetí vydavatelství Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (viz předchozí článek).

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.