Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Babiš neuspěl se stížností na ČT. Zkorumpovaná pakáž, počastoval reportéry

  14:46aktualizováno  14:46
Předseda hnutí ANO Andrej Babiš neuspěl u Rady České televize se stížností na tři reportáže, které podle něj byly součástí kampaně s cílem ho zdiskreditovat. Reportáže se týkaly kontroverzního nákupu dluhopisů. Rada však seznala, že reportéři pracovali v souladu s novinářskou etikou, napsal server Lidovky.cz.

Předseda hnutí ANO a bývalý ministr financí Andrej Babiš při rozhovoru s agenturou ČTK (31. května 2017) | foto: ČTK

„Neshledali jsem tam vůbec žádný problém. Rada má za to, že to nebylo v rozporu se zákonem o České televizi, ani kodexem České televize,“ uvedl pro Lidovky.cz předseda Rady ČT Jan Bednář. Rada se shodla i na tom, že zaměstnanci neporušili ani pracovní kázeň.

„Česká televize nevede žádnou kampaň proti panu Babišovi, není to žádná cílená kampaň proti jednomu člověku. Nic takového Česká televize nedělá,“ řekl Bednář. Odpověď bývalému ministru financí zaslala rada po svém posledním zasedání, jež se konalo minulou středu.

Babiše prý výsledek jednání nepřekvapil. „Co jiného jste čekal, když tradiční strany nominují v Poslanecké sněmovně zástupce do rad, takže je vlastně ovládají,“ řekl Lidovkám Babiš. Poslanecká sněmovna přitom své nominanty vysílá do Rady ČT v souladu se zákonem, stejnou možnost prosadit vlastní favority tak má i Babišovo hnutí ANO, podotýká server.

Babiš žádný další postup neplánuje. Neodpustil si však nelichotivé poznámky vůči vedoucímu pořadu Reportéři ČT Marku Wollnerovi. „Pro mě to končí a pan Wollner je pro mě zkorumpovaná pakáž. To platí, jak jsem to řekl,“ uvedl Babiš. Toto označení použil již v minulosti na adresu jedné z autorek kritické reportáže.

Je nepochopitelné, že Babiš opakuje stejnou lež, říká Wollner

Podle zmíněného redaktora ČT Marka Wollnera Babiš překročil všechny meze. „Je pro mě nepochopitelné, že opakuje stále stejnou lež. My jsme ho vyzvali, aby své tvrzení doložil, nebo aby se omluvil,“ řekl pro iDNES.cz. „Předpokládám, že Česká televize podnikne právní kroky, aby tato nepravdivá slova padat nemohla,“ dodal.

Exministrovi financí vadily tři reportáže odvysílané v pořadu 168 hodin a Reportéři ČT z počátku roku (více o Babišových výhradách zde). Řešily se v nich Babišovy neprůhledné transakce dluhopisů. Babiš, aniž by svá tvrzení doložil, dříve řekl, že reportáže byly točené na objednávku. Vyjádřil také údiv nad tím, jak důsledně médium veřejné služby o jeho podnikání informuje.

Nejasnosti kolem dluhopisů a Babišova majetku se vynořily v souvislosti s tím, že v roce 2013 koupil dluhopisy svého holdingu Agrofert za 1,5 miliardy Kč. Babiš už dříve řekl, že na nákup těchto dluhopisů využil své předchozí příjmy. Babiš jakékoli porušení zákona dlouhodobě odmítá (více zde).

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jaroslav Fikejz přesvědčil v minulém desetiletí desetibojaře Tomáše Dvořáka,...
Za rekord, který odolával tři čtvrtě století, dostal Fikejz bábovku

Tři čtvrtě století platil mládežnický rekord pozdějšího olympionika Jaroslava Fikejze z osady Kaliště na Orlickoústecku. V roce heydrichiády skočil do dálky...  celý článek

Rudolf Pavlíček u Krajského soudu v Praze
Sbalte se a zmizte. Soud potvrdil mírný trest za rozkulačení před 65 lety

Krajský soud v Praze ve čtvrtek potvrdil podmíněný trest pro Rudolfa Pavlíčka, který byl posledních pět let stíhán za podíl na násilném vysídlení rodiny...  celý článek

Zástupci KSČM na tiskové konferenci k zahájení volební kampaně do Poslanecké...
GLOSA: KSČM míří díky nicnedělání ke druhému místu ve volbách

Kapitalistický termín „poměr cena/výkon“ platí i pro ty, kdo kapitalismus už sto sedmdesát let neúspěšně pohřbívají. KSČM se s minimálními náklady blíží ke...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.