Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Babiš: Časopis Spiegel si v článku o Agrofertu vymýšlí, budu ho žalovat

  20:36aktualizováno  20:36
Ministr financí a vlastník skupiny Agrofert Andrej Babiš bude žalovat německý časopis Der Spiegel za článek, podle kterého měla jeho firma vliv na pravidla rozdělování evropských dotací. Babiš v úterý označil článek za nesmysl. Je to podle něj pokračování kampaně europoslankyně Ingeborg Grässleové.

Andrej Babiš | foto:  Petr Topič, MAFRA

Časopis Der Spiegel v pondělí uvedl, že indicie o vlivu Babišovy firmy na pravidla rozdělování evropských dotací má k dispozici evropský Úřad pro boj proti podvodům (OLAF).

Vyšetřování případu je podle časopisu složité i kvůli tomu, že český ministr financí disponuje v Bruselu rozsáhlou sítí důvěrníků (více o článku Spiegelu čtěte zde).

Babiš tvrzení týdeníku odmítá. „Je to výmysl a budu je žalovat,“ řekl ministr České televizi. „Oni jenom opisují ty nesmysly, které někteří novináři účelově napíší,“ zdůvodnil Babiš své rozhodnutí.

Grässleová nemá ráda ČR a hlavně mě, míní Babiš

Už dopoledne Babiš na tiskové konferenci označil tvrzení o vlivu své firmy na rozdělování peněz za pokračování kampaně europoslankyně Grässleové, která podle jeho názoru nemá ráda Českou republiku. „Nemá hlavně ráda mě a dělá si na mně politickou kariéru,“ dodal Babiš na adresu Grässleové.

Právě předsedkyně výboru europarlamentu pro rozpočtovou kontrolu Ingeborg Grässleová řekla Spiegelu, že Evropská komise příliš dlouho ignorovala problém s kontrolou dotací. Problémy s kontrolou evropských dotací v Česku se bude podle Spiegelu rozpočtový výbor europarlamentu zabývat na počátku tohoto týdne.

Evropský Úřad pro boj proti podvodům v současnosti prověřuje i kauzu Čapí hnízdo. Vyšetřování případu je podle časopisu Der Spiegel složité i kvůli tomu, že český ministr financí disponuje v Bruselu rozsáhlou sítí důvěrníků.

Zmíněná schůzka neměla s Agrofertem co dělat, tvrdí firma

Důkazem údajného ovlivňování rozdělování evropských dotací ze strany Agrofertu je podle Spiegelu schůzka z 25. května 2015, která se prý uskutečnila v prostorách vyhrazených Babišovu hnutí ANO v českém parlamentu. Jejím tématem byl údajně nový Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK) s rozpočtem 4,4 miliardy eur (v přepočtu 119 miliard korun).

Peníze z něj měly původně získat malé a střední podniky, podle Spiegelu se ale právě na této schůzce zástupcům Agrofertu podařilo dosáhnout změny pravidel. Klíčovým důkazem, který úřad OLAF vede k tomuto přesvědčení, je prý anonymní e-mail, který se o schůzce místopředsedy představenstva Agrofertu Petra Cingra s náměstkem ministra průmyslu Tomášem Novotným zmiňuje.

Agrofert v úterý ale v tiskovém prohlášení uvedl, že to byla hromadná oficiální schůze pracovníka ministerstva průmyslu ze zástupci průmyslových podniků, svazů a zástupců státní správy, které se zúčastnilo asi 20 lidí. Cingr se jí podle Agrofertu zúčastnil jako prezident Svazu chemického průmyslu na základě rozhodnutí představenstva svazu.

Mediální skupina MAFRA, která vydává i internetový deník iDNES.cz, je součástí holdingu Agrofert ministra financí Andreje Babiše.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Vedoucí ekonomického oddělení

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Hl. m. Praha, Středočeský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.