Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kuchař Babica nedostane odškodné za článek o průjmu vojáků v Lógaru

  16:50aktualizováno  16:50
Televizní kuchař Jiří Babica nemá nárok na omluvu a odškodné od vydavatelství MAFRA za článek, který ho spojil s průjmy českých vojáků v Afghánistánu. V úterý o tom pravomocně rozhodl pražský vrchní soud. Zrušil tak původní rozsudek, který Babicovi přiznal omluvu a 400 000 korun.

Jiří Babica | foto: archiv TV Nova

„Článku, který byl publikován v tištěném médiu, nelze vytknout z hlediska novinářské etiky nic - na rozdíl od mnoha bulvárních článků, s kterými se setkáváme, je zde uvedeno, s kým autor hovořil,“ konstatovala předsedkyně odvolacího senátu Milena Opatrná.

Text z prosince 2012, který pojednával o Babicově grilování pro vojáky na misi v afghánském Lógaru, vyšel v deníku Mladá fronta DNES a také na serveru iDNES.cz, který ho uvedl titulkem „Babicovy steaky odpravily české vojáky v Afghánistánu. Dostali průjem“ (článek si můžete přečíst zde).

Informaci poté převzaly i některé bulvární deníky. Autor v článku mimo jiné citoval vojáka, který uvedl, že „půlka lidí se tam pos...., hlavně ti, kteří se zúčastnili grilovačky“. Voják ale zároveň dodal, že lze jen těžko říci, jestli za potíže mohl právě Babica.

Článek mě ekonomicky poškodil, argumentoval Babica

Kuchař, který se žalobou domáhal 800 000 korun, už dříve uvedl, že vojáci mu v Lógaru s přípravou grilování pomáhali. Akci přerušil varovný alarm, kvůli němuž se museli všichni skrýt na chvíli v bunkru. Poté se prý ke grilování vrátili a nikomu se nic nestalo. Článek označil za „totální fámu“.

Babica poukazoval mimo jiné na to, že po zveřejnění článku měl problémy s prodloužením své smlouvy s televizí Nova, jeho kniha se přestala prodávat a zeleninová směs, které propůjčil své jméno, se dostala do slevové akce.

Právník společnosti MAFRA Jiří Urbánek v úterý kontroval tím, že kniha se špatně prodávala už předtím a že směs šla na trh až půl roku po vydání článku. Podle něj soud prvního stupně nezohlednil právo na svobodu projevu a to, že na informování o akci byl veřejný zájem. Autor se totiž snažil poukázat na špatné hygienické podmínky, jež na misi údajně panovaly.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Premiér Bohuslav Sobotka přichází na středeční schůzi vlády ve Strakově...
Minimální mzda vzroste na 12 200 korun, rozhodla Sobotkova vláda

Minimální mzda se od ledna 2018 zvýší z 11 tisíc na 12 200 korun. Rozhodla o tom vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka. Od nástupu do funkce...  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Prodej vepřína může zhatit malý akcionář, viní firmu z účelových machinací

Vláda v pondělí schválila odkup vepřína v Letech, kde stál za války tábor pro Romy. Do měsíce chtějí politici podepsat s majiteli smlouvu. Jeden z akcionářů...  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Vláda koupí a nechá zbourat vepřín v místě, kde za války trpěli Romové

Vepřín v Letech u Písku zmizí. Vláda se jednomyslně rozhodla koupit ho a zbourat. „Není důstojné, aby na místě, kde zemřelo několik set obyvatel, z toho dvě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.