Přechod v Masarykově ulici patří k nejnebezpečnějším v Havlíčkově Brodě.

Přechod v Masarykově ulici patří k nejnebezpečnějším v Havlíčkově Brodě. | foto: Lumír Schulz, MF DNES

Avie přejela na přechodu školáka, v nemocnici zemřel

  • 96
Třináctiletý chlapec z Havlíčkova Brodu v úterý ráno do školy nedorazil. Na přechodu pro chodce v Masarykově ulici ho srazilo nákladní auto. Školák svým zraněním po převozu do nemocnice podlehl.

Nehoda se stala na přechodu pro chodce opatřeném světelnou signalizací. Chlapec počkal na zelenou, teprve pak vstoupil do vozovky. Řidič osobního vozu zastavil na červenou před přechodem. Řidič avie za ním jel ale dál.

Avie vjela vpravo na travnatý pás a narazila do stojícího osobního auta. Řidič strhl řízení vlevo a na přechodu srazil chlapce. "Podle výpovědi za nehodu může závada na brzdovém systému avie," uvedla policejní mluvčí Jana Mazourová.

I když během několika minut dorazila k místu nehody záchranka, lékaři chlapce už nedokázali udržet při životě "Chlapec podlehl mnohačetným poraněním po převozu do nemocnice," řekl lékař záchranné služby Miroslav Havlík.

Policisté zatím nedokázali přesně určit viníka. "Posuzujeme veškeré okolnosti této tragické nehody," řekl šéf dopravního inspektorátu havlíčkobrodské policie Václav Pejcha. Rozhodující stanovisko zřejmě podá až expertíza brzdového systému nákladního auta.

Smrtonosná ulice
Čtyřproudá Masarykova ulice je pro chodce v Havlíčkově Brodě velice rizikovým místem. Jen v loni se na nejfrekventovanější silnici ve městě stalo pět dopravních nehod, při kterých byli sraženi chodci.

"Ve třech případech byla ale vina na jejich straně," tvrdí Pejcha. Jedna nehoda skončila smrtelným zraněním.

Nejtragičtější případ se odehrál před čtyřmi roky, kdy řidič osobního vozidla srazil na přechodu u Diskontu Plus matku se dvěma dětmi.

"Je to nesmírně problematická ulice. I z hlediska případných opatření, aby k takovým nehodám už nedocházelo," svěřil se místostarosta města Tomáš Hermann. Dobře ví, o čem mluví. Ranní nehoda se mu stala přímo pod okny bytu.

Město nechalo na většinu křižovatek v ulici i na přechod postavit semafory, u zdravotní školy a u Billy vybudovalo podchody. Další technické možnosti už ale podle Hermanna město k dispozici nemá.

"Retardéry nelze na silnici první třídy umístit. Lze snad jedině přimět policii k důslednější a častější kontrole rychlosti vozidel," říká místostarosta. V celé ulici je rychlost omezena na čtyřicet kilometrů v hodině, málokdo ji však dodržuje.

Omezení dopravy v Masarykově ulici si město slibuje až od postavení jihovýchodního obchvatu. Ten ale bude stát nejdřív za pět let.

,

Video