Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Autor hanopisu o Marvanové zůstane neznámý

  0:15aktualizováno  0:15
Byla to největší předvolební aféra loňského léta. Kdosi těsně před volbami po internetu rozesílal diskreditační spisek na tehdejší šéfku Unie svobody Hanu Marvanovou, který šťavnatě popisoval její údajné soukromí. Po půl roce policie konstatovala: Vyšetřování skončilo, pachatel neznámý.

"Případ byl na konci loňského roku odložen. Nenašly se žádné důkazy, které by ukázaly na konkrétního pachatele," konstatoval státní zástupce Marek Bodlák, který tak potvrdil informace týdeníku Respekt.

Neznámý autor před volbami vylíčil Marvanovou v dokumentu s názvem Dvojí život Hany M. jako "bezskrupulózní dračici, cynicky ničící své milence". MF DNES tehdy s pomocí počítačových odborníků vypátrala, že hanopis byl rozesílán z počítače Rádia Svobodná Evropa (dnes ČRo 6).

 Konkrétně z počítače, který patřil redaktorovi Radko Kubičkovi, bývalému příteli Marvanové. Ten ovšem striktně popřel, že by měl s hanopisem cokoli společného.

"K tomu počítači mělo přístup víc lidí a nijak zvlášť se to nesledovalo. Prostě se nedá zjistit, kdo konkrétně to odeslal," tvrdí žalobce Bodlák.

Jenže ono se to teoreticky zjistit dalo. Potíž je však v tom, že policie, na kterou se obrátilo vedení Českého rozhlasu, k případu od počátku přistupovala laxně. Ještě čtrnáct dní poté, co vedení rozhlasu podalo trestní oznámení, policie v případu vůbec nic neudělala.

Žalobci si kauzu přehazovali mezi jednotlivými obvody, inkriminovaný počítač stále ležel zapečetěný na stole rozhlasu a do toho přišly povodně.

Podobné zmatky provázely i zkoumání e-mailové schránky u internetové firmy Seznam, z níž byl hanopis odeslán. Z adresy bylo možné například zjistit, jestli spisek vytvořil majitel schránky, nebo si ho ještě odněkud přeposílal. Jenže policie o údaje požádala Seznam až ve chvíli, kdy už byly vymazány z archivu.

Žalobce Bodlák je nicméně přesvědčen, že policie vyšetřování neblokovala, a už vůbec ne záměrně.

"Policejní rada neměl na starosti jen tento případ. Navíc to sice byla mediálně sledovaná kauza, ale zas tak závažný případ to nebyl. Byť uznávám, že je nepříjemné, když je ten závěr takový, jaký je," řekl Bodlák.

Hana Marvanová říká, že ji výsledek policejního pátrání nepřekvapil: "Není to první podobný případ. Nechci ale pranýřovat policii, určitě má na práci důležitější věci."

Naopak vedení Českého rozhlasu neskrývá zklamání. "Není to příjemný pocit, když víme, že to byl někdo od nás, a nevíme kdo. Ale my jsme udělali vše, co bylo v našich silách, práci policie suplovat nemůžeme," říká programový šéf rozhlasu Josef Havel.  

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volby 2017 na iDNES.cz
ON-LINE REPORTÁŽ: Volby do Poslanecké sněmovny

Dostane se do Poslanecké sněmovny nějaká nová strana? Kdo se stane vítězem? A jaká bude letos volební účast? Sledujte on-line reportáž na iDNES.cz.  celý článek

Bývalý prezident Václav Klaus a jeho manželka Livia Klausová odvolili na Praze 8
Klaus volil svého syna Václava. Poprvé v životě dal preferenční hlas

Bývalý prezident Václav Klaus svoji volbu vůbec netajil. „Prvně v životě jsem dal preferenční hlas. Tentokrát nám to usnadnil náš syn,“ řekl v pátek, když i se...  celý článek

Ilustrační snímek
Ochránci zvířat pátrají po losovi, od D46 mohl vyrazit k Přerovu či Zlínu

Nevšední pohled se může v těchto dnech naskytnout lidem na střední Moravě, spatřit by zde totiž mohli losa evropského. Ochránci zvířat proto prosí veřejnost o...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.