Zatím nejhůře při kontrolách dopadl autobus z Rumunska, který měl silně ojeté pneumatiky, uvedla Česká televize. "Na starších autobusech zjišťujeme celkovou korozi, poškození podvozku," řekl šéf dopravní policie Leoš Tržil.
Podle ministerstva dopravy je problémem zejména stáří strojů, které v Česku jezdí. "Průměrné stáří se v roce 2008 při poslední velké analýze pohybovalo někde kolem čtrnácti let," řekl mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský.
Policie však odmítá, že by tato akce souvisela s nedávným případem, kdy rakouští policisté zadrželi český autobus s chybějícím kolem. "Jihomoravší policisté měli tuto akci naplánovánu dlouho před tím, než došlo k této události," řekl v ČT policejní rada dopravní policie Pavel Nosek.
Podle něj se policisté na kontrolu autobusů orientují dlouhodobě, zejména pak v létě, kdy narůstá jejich provoz.
Rakouští policisté zadrželi autobus typu Neoplan 122, který si místo šesti kol "vystačil" jen s pěti, ve čtvrtek na dálnici u Vídně. Do zprávy napsali, že se vůz těžko držel ve svém jízdním pruhu. Kromě chybějícího kola našli celkem jedenáct vážných závad. Autobus přitom před dvěma měsíci prošel technickou kontrolou.
"Veškeré záznamy se archivují a jak krajské úřady, tak i my si je necháme předložit," řekl televizi Prima mluvčí ministerstva dopravy Ptačinský.