Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Auta s plynem mohou do tunelu

  7:51aktualizováno  7:51
Praha - Auto, které začne hořet ve Strahovském tunelu, by nemělo ohrozit ostatní projíždějící vozidla. Tunel je relativně dobře zajištěn proti požáru, a proto v něm mohou jezdit i auta na plynový pohon. Jestliže začne uvnitř tunelu hořet, spustí se automatická ventilace tunelu do požárního režimu, uzavře vjezd, rozsvítí naplno světla a zapne kameru v místě požáru na videozáznam.

Tento systém se osvědčil ve středu večer, kdy zde vyšlehly plameny z auta na plynový pohon. Jeho řidič stačil naštěstí včas utéci, ostatní auta z tunelu odjela a nikdo nebyl ani zraněn.

Asi každých dvě stě metrů jsou umístěny skříňky SOS, které jsou napojeny na policii a dispečink tunelu. "Každá skříň je vybavena hasicím přístrojem, požárním tlačítkem a jednoduchým vyprošťovacím zařízením," řekl Libor Sosnovec, mluvčí Technické správy komunikací, která má tunel na starosti.

Provoz v tunelu kontrolují kamery z velínu na Strahově a může se na ně napojit i policie z centrální ústředny dopravního inspektorátu v ulici Na Bojišti.

O případné nehodě informují i policisté v rádiu na Radiožurnálu. Tuto stanici mohou slyšet motoristé uvnitř tunelu.

Stlačený plyn, který používají některá auta jako pohonnou hmotu, je velmi výbušná látka. Proto do některých méně bezpečných prostor mají plynové vozy vjezd zakázán. Tato auta například nesmějí do většiny podzemních parkovišť. Podle pražské policejní mluvčí Evy Miklíkové záleží hodně na tom, jak jsou podzemní garáže větrané.

Při požáru se vjezd do Strahovského tunelu uzavře
V případě, že začne v Strahovském tunelu hořet, spustí se automatický řídící systém. Okamžitě uzavře vjezd do tunelu, spustí ventilaci do požárního režimu, rozsvítí osvětlení tunelu na plný výkon a zapne kameru v místě požáru na videozáznam.

Sosnovec uvedl, že celý profil tunelu je vybaven automatickou požární signalizací, která podle zvýšené teploty vyhodnotí přesné místo požáru. Jednotlivé tubusy tunelu jsou každých 200 metrů vzájemně propojeny tak, aby ohrožení lidé mohli z tunelu uniknout a naopak byl umožněn rychlý přístup pro hasiče.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nejhůře v testu dopadl taxikář společnosti Fix taxi. Cizincům za cestu z...
TEST: Taxikáři cizince okradli a riskovali, nejlépe si vedl řidič Uberu

Je rozdíl v tom, když pražské přepravní služby, jako jsou taxi dispečinky nebo aplikace Uber či Liftago, využije Čech, a když cizinec? Test iDNES.cz ukázal, že...  celý článek

(ilustrační snímek)
Z kandidátek do sněmovních voleb bylo vyřazeno nejméně deset jmen

Z kandidátek do sněmovních voleb bylo dodatečně vyřazeno nejméně deset jmen. Tři kandidáti byli podle dostupných informací vyškrtnuti ve středních Čechách,...  celý článek

Pavla Dandová potřebuje každé tři týdny sehnat 96 tisíc korun, aby mohla...
Žena musí prodat byt. Pojišťovna jí odmítla proplatit lék na rakovinu

Zdravotní pojišťovna odmítla zaplatit matce dvou tříletých dětí cílenou biologickou léčbu, která by jí pomohla v boji s rakovinou. Léčbu doporučili i lékaři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.