Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Auta s plynem mohou do tunelu

  7:51aktualizováno  7:51
Praha - Auto, které začne hořet ve Strahovském tunelu, by nemělo ohrozit ostatní projíždějící vozidla. Tunel je relativně dobře zajištěn proti požáru, a proto v něm mohou jezdit i auta na plynový pohon. Jestliže začne uvnitř tunelu hořet, spustí se automatická ventilace tunelu do požárního režimu, uzavře vjezd, rozsvítí naplno světla a zapne kameru v místě požáru na videozáznam.

Tento systém se osvědčil ve středu večer, kdy zde vyšlehly plameny z auta na plynový pohon. Jeho řidič stačil naštěstí včas utéci, ostatní auta z tunelu odjela a nikdo nebyl ani zraněn.

Asi každých dvě stě metrů jsou umístěny skříňky SOS, které jsou napojeny na policii a dispečink tunelu. "Každá skříň je vybavena hasicím přístrojem, požárním tlačítkem a jednoduchým vyprošťovacím zařízením," řekl Libor Sosnovec, mluvčí Technické správy komunikací, která má tunel na starosti.

Provoz v tunelu kontrolují kamery z velínu na Strahově a může se na ně napojit i policie z centrální ústředny dopravního inspektorátu v ulici Na Bojišti.

O případné nehodě informují i policisté v rádiu na Radiožurnálu. Tuto stanici mohou slyšet motoristé uvnitř tunelu.

Stlačený plyn, který používají některá auta jako pohonnou hmotu, je velmi výbušná látka. Proto do některých méně bezpečných prostor mají plynové vozy vjezd zakázán. Tato auta například nesmějí do většiny podzemních parkovišť. Podle pražské policejní mluvčí Evy Miklíkové záleží hodně na tom, jak jsou podzemní garáže větrané.

Při požáru se vjezd do Strahovského tunelu uzavře
V případě, že začne v Strahovském tunelu hořet, spustí se automatický řídící systém. Okamžitě uzavře vjezd do tunelu, spustí ventilaci do požárního režimu, rozsvítí osvětlení tunelu na plný výkon a zapne kameru v místě požáru na videozáznam.

Sosnovec uvedl, že celý profil tunelu je vybaven automatickou požární signalizací, která podle zvýšené teploty vyhodnotí přesné místo požáru. Jednotlivé tubusy tunelu jsou každých 200 metrů vzájemně propojeny tak, aby ohrožení lidé mohli z tunelu uniknout a naopak byl umožněn rychlý přístup pro hasiče.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na jihu Moravy vedro, v Čechách bouřky, varují meteorologové. Víkend proprší

Závěr týdne bude deštivý, v pátek večer přijdou do Čech bouřky a nejvíce srážek se objeví v sobotu, kdy bude pršet na celém území. V neděli se začne postupně...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Babiš chce od poslanců žádost o vydání, než se vyjádří ke kauze Čapí hnízdo

Předseda hnutí ANO a poslanec Andrej Babiš požádal mandátní a imunitní výbor Sněmovny, aby mu poskytl policejní dokumenty s žádostí o jeho vydání k trestnímu...  celý článek

V ubytovně pro 105 lidí žijí jednotlivci i rodiny, které nemají kam jít....
V Moravské Ostravě žádají konec ubytovny. Nájemníci prý hlučí, fetují a kradou

Několik set obyvatel rezidenční čtvrti okolo restaurace Slunečnice v Moravské Ostravě má obavy. Sepsali petici, ve které žádají zrušení ubytovny v Sadové...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.