Výsledkem je však totální zmatek, dlouhé kolony aut blokují kromě Příkopů též Hybernskou a Senovážnou. Chodci mají velké problémy vůbec přejít vozovku, řidiči je nechtějí pouštět ani po značených přechodech.
Tímto opatřením nejsou nadšeni samozřejmě řidiči, pro které se cesta do centra stává hororem. Jiří Procházka pravidelně zajíždí zásobovat obchody na Staré Město. "Je to šílené, zatímco dříve jsem tady projížděl v pohodě, nyní se vždycky zaseknu v koloně. Už se mi také stalo, že jsem jel z Jindřišské do Revoluční půl hodiny," řekl.
Šéf magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek tvrdí, že kolem Obecního domu se jezdí dočasně místo uzavřených nábřeží na pravém břehu Vltavy. "Auta nemají jinou možnost se tam dostat a někudy je tam pustit musíme," řekl.
Podle něj není možné, aby byl do Starého Města zakázán vjezd pro všechna auta, protože se musí vrátit do centra život. "Jakmile znovu otevřeme Těšnovský tunel, vrátí se květináče zpět," slibuje Heroudek.
Petr Štěpánek z Hnutí Oživení, které dává přednost veřejné dopravě před auty, věří tomu, že průjezd u Obecního domu bude uzavřen. "Vypadá to tam strašně, oni udělali velkou chybu v tom, že tam pustili auta v obou směrech," tvrdí.
Magistrát podle něj vůbec sází na špatnou kartu, když jej zajímá pouze individuální, a nikoliv městská doprava. "Oni se pořád starají o to, aby měla auta, kde často sedí jenom řidič, kudy jet. Ale hrozně mně vadí, že dosud přes centrum nevedou cyklostezky, které by dopravě v centru výrazně pomohly," řekl Štěpánek.
<CS8.9>Zakázat autům centrum, právě o to se snaží Koalice SOS občanských sdružení spolu s Federací řidičů tramvají, Odborovým sdružením železničářů a Asociací svobodných odborů. Tyto organizace dále proklamují: "Jezdit by mohli pouze místní obyvatelé a vozy zásobování," dodal Štěpánek.