Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Auta blokují okolí Obecního domu

  11:56aktualizováno  11:56
Praha - Libeňský a Hlávkův most se otevřou zítra pro všechna auta, řidiči by měli od stejného dne jezdit po Strakonické opět ve čtyřech jízdních pruzích. Tato zlepšení dopravy však nepomohou centru města, dopravní chaos bude dále vládnout v ulicích v okolí náměstí Republiky. Magistrát totiž souhlasil s odstraněním obřích betonových květináčů, které bránily projíždění vozidel u Obecního domu z Příkopů na náměstí Republiky, a souhlasil tak s jízdou aut v obou směrech.

Výsledkem je však totální zmatek, dlouhé kolony aut blokují kromě Příkopů též Hybernskou a Senovážnou. Chodci mají velké problémy vůbec přejít vozovku, řidiči je nechtějí pouštět ani po značených přechodech.

Tímto opatřením nejsou nadšeni samozřejmě řidiči, pro které se cesta do centra stává hororem. Jiří Procházka pravidelně zajíždí zásobovat obchody na Staré Město. "Je to šílené, zatímco dříve jsem tady projížděl v pohodě, nyní se vždycky zaseknu v koloně. Už se mi také stalo, že jsem jel z Jindřišské do Revoluční půl hodiny," řekl.

Šéf magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek tvrdí, že kolem Obecního domu se jezdí dočasně místo uzavřených nábřeží na pravém břehu Vltavy. "Auta nemají jinou možnost se tam dostat a někudy je tam pustit musíme," řekl.

Podle něj není možné, aby byl do Starého Města zakázán vjezd pro všechna auta, protože se musí vrátit do centra život. "Jakmile znovu otevřeme Těšnovský tunel, vrátí se květináče zpět," slibuje  Heroudek.

Petr Štěpánek z Hnutí Oživení, které dává přednost veřejné dopravě před auty, věří tomu, že průjezd u Obecního domu bude uzavřen. "Vypadá to tam strašně, oni udělali velkou chybu v tom, že tam pustili auta v obou směrech," tvrdí.

Magistrát podle něj vůbec sází na špatnou kartu, když jej zajímá pouze individuální, a nikoliv městská doprava. "Oni se pořád starají o to, aby měla auta, kde často sedí jenom řidič, kudy jet. Ale hrozně mně vadí, že dosud přes centrum nevedou cyklostezky, které by dopravě v centru výrazně pomohly," řekl Štěpánek.

<CS8.9>Zakázat autům centrum, právě o to se snaží Koalice SOS občanských sdružení spolu s Federací řidičů tramvají, Odborovým sdružením železničářů a Asociací svobodných odborů. Tyto organizace dále proklamují: "Jezdit by mohli pouze místní obyvatelé a vozy zásobování," dodal Štěpánek.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dálnice D49 Fryšták - Lípa I. a II. etapa
Silničáři plánují dálnici kolem Zlína, lidé z Kostelce požadují tunel

Ačkoliv se silničářům stále nedaří spustit výstavbu dálnice D49 z Hulína do Fryštáku, plánují už také její pokračování do Lípy, při kterém má vzniknout i nový...  celý článek

Barokní palácový komplex Belveder v rakouské Vídni
100 POHLEDŮ: Udusanou cestou k pompéznímu paláci Belveder ve Vídni

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Sníh - děti - sáňky - volný čas - zábava
Jarní prázdniny 2018

Týdenní jarní prázdniny jsou na základních a středních školách v roce 2018 rozloženy v termínech od 5. února do 18. března. Přinášíme úplný přehled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.