Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Assange spustil talk show v ruské televizi, pozval si šéfa Hizballáhu

  16:54aktualizováno  16:54
Zakladatel kontroverzního serveru WikiLeaks Julian Assange se poprvé představil v roli moderátora. Pro ruskou televizi RT zpovídal vůdce Hizballáhu. Své příznivce však rozhořčil tím, že pro vysílání svého pořadu zvolil prokremelské médium.

Assange spustil svoji talk show v ruské televizi RT. IIustrační foto | foto: Reuters

Assange na ruském televizním kanálu Russia Today (RT) divákům zprostředkoval videorozhovor s vůdcem Hizballáhu šajchem Hasanem Nasralláhem. Šéf strany libanonských šíitů byl první ze série dvanácti ohlášených osobností, s nimiž chce Assange v ruské televizi hovořit.

Hizballáh prý vyzýval syrskou opozici k dialogu

Nasralláh v rozhovoru prohlásil, že Hizballáh kontaktoval syrskou opozici, aby ji přiměl k dialogu s prezidentem, narazil ale na nepochopení. Hizballáh údajně za Asadem stojí z vděčnosti za podporu, kterou šíitskému hnutí Sýrie poskytovala "bez ohledu na nátlak Izraele a Spojených států". Hizballáh podle Nasralláha podporoval povstání v Tunisu, Egyptě i Libyi, ale v případě Sýrie vyzýval opozici k dialogu s režimem. "Povzbuzovali jsme je, aby s Damaškem zahájili jednání, ale oni odmítli," řekl Assangeovi šíitský vůdce. "Na jedné straně je vláda ochotná k reformám, na druhé je opozice nepřející dialogu. To je problém," konstatoval a dodal, že pokračující boje nahrávají zájmům USA a Izraele.

Skutečnost, že si Assange ke svým besedám zvolil stanici RT, která je považována za hlásnou troubu kremelské propagandy, vyvolala kritiku i mezi Assangeovými stoupenci.

Sám zakladatel WikiLeaks se brání argumentem, že jeho hosté jsou v méně sledované televizi ochotnější k otevřeným rozhovorům než v masově sledovaných médiích.

První Nasralláhovo vystoupení po šesti letech

Beseda byla věnována výbušné situaci v Sýrii, kde už přes rok trvá krvavé povstání proti režimu prezidenta Bašára Asada.

Údajně první Nasralláhovo veřejné vystoupení po šesti letech se uskutečnilo prostřednictvím videokonference a přes tlumočníka.

Assange rozhovor natočil na blíže neurčeném místě na anglickém venkově, kde je už přes rok v domácím vězení. Čeká na rozhodnutí britských soudů o vydání do Švédska, kde je obviněn ze znásilnění.

Julian Assange obvinění odmítá a tvrdí, že je politicky motivováno kvůli aktivitě serveru WikiLeaks, který zveřejnil důvěrné americké diplomatické depeše.

Stanice RT, která vysílá v angličtině, Assangeův první pořad opakuje každou sudou hodinu, k dispozici je i na internetu.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Hladoví medvědi napadají na Sachalinu lidi. Zabili už dva muže

Nadměrný rybolov a nedostatek potravy vyhánějí medvědy na ruském ostrově Sachalin do měst a vesnic. Šelmy jsou stále agresivnější a zabily už dva lidi. Na...  celý článek

Tropická bouře Ophelia obarvila nebe nad jižní Anglií do oranžova a slunce do...
Ophelia zbarvila slunce doruda. Brexit vyvolal apokalypsu, psali šprýmaři

Tropická bouře Ophelia v pondělí obarvila nebe nad jižní Anglií do oranžova a slunce do ruda. Podle meteorologů šlo o důsledek lomu světla v mase vzduchu ze...  celý článek

Satelitní snímek hurikánu Ophelia v 21 hodin UTC (23 hodin SELČ) 15. října 2017.
Ophelia má v Irsku na svědomí tři mrtvé, tisíce lidí jsou bez elektřiny

Bouře Ophelia, která v pondělí dorazila k Britským ostrovům, již zasáhla plnou silou Irsko. Doposud si vyžádala tři lidské životy. Silný vítr vyvracel stromy a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.