Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Assange chystá talk show v ruské televizi napojené na Kreml

  21:28aktualizováno  21:28
Zakladatel portálu WikiLeaks Julian Assange bude mít zřejmě svůj vlastní pořad v ruské satelitní televizi. Chce v něm zpovídat politiky, intelektuály a revolucionáře z celého světa. Stanice RT má úzké vazby na Kreml a zprávy o chystaném pořadu mnoho fanoušků WikiLeaks pobouřily.

Julian Assange (2. října 2010) | foto: AP

Podle prohlášení na serveru WikiLeaks se talk show objeví na obrazovkách v polovině března a každý z deseti dílů bude mít půl hodiny. "Jako pionýr a zároveň oběť politické represe má jedinečnou pozici k vyprovokování globální diskuse o tom, jak vykročit dále," velebí Assange web, který před rokem zveřejnil tisíce důvěrných depeší americké diplomacie a znepřátelil si tak mocné tohoto světa.

"V tomto pořadu prozkoumám možnosti naší budoucnosti v diskusích s těmi, kteří se podílejí na jejím utváření," cituje BBC čtyřicetiletého Australana. "Směřujeme k utopii, nebo dystopii? A jak můžeme ovlivnit cesty, po kterých kráčíme?" propaguje své týdenní debaty na ruské satelitní stanici RT Assange.

Televize zprávy o chystaném pořadu potvrdila. "Nejznámější aktivista kyberprostoru Julian Assange připravuje svojí talk show, kterou bude exkluzivně vysílat RT. Pořad napsaný a moderovaný zakladatelem severu WikiLeaks se zaměří na jeho oblíbené téma: kontroverze," stojí v prohlášení televize.

Zaprodanec Kremlu

Její mluvčí upřesnila, že Assange jednotlivé díly natočí ve svém domácím vězení poblíž Londýna. Šedovlasý buřič stále čeká na verdikt britského soudu ohledně vydání do Švédska, kde čelí obvinění ze sexuálního násilí. Assange to popírá a tvrdí, že obvinění je pomsta Washingtonu za činnost WikiLeaks.

Televize RT je stanicí, která vysílá v angličtině a je placena ruským státem. Mediální analytici ji obviňují z překrucování zpráv ve prospěch Kremlu a informace o Assangeho pořadu proto na internetu vyvolaly směs rozhořčení a vzteku.

Jak může být Assangeho pořad nestranný, když ho vysílá televize napojená na ruskou vládu, ptají se mnozí diskutující. "Jak asi Assange přehodnotí svůj pohled na svobodu a transparentnost, když zaprodal svojí show Kremlu?" hloubá moskevská zpravodajka listu The Guardian, který s WikiLeaks spolupracoval při zveřejňování amerických depeší.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Odstranění sochy generála Roberta Leeho v New Orleans (19. května 2017)
Sochy prapradědečka patří do muzea, souhlasí potomek generála Leeho

Potomek konfederačního generála Roberta Leeho souhlasí s tím, aby sochy jeho předka zmizely z veřejného prostoru. Svým prohlášením reagoval Robert Lee, který...  celý článek

Ilustrační foto.
V Hongkongu odsoudili českého seniora za pašování drog, dostal 27 let

Soud v Hongkongu ve čtvrtek poslal na 27 let do vězení třiašedesátiletého českého občana za pašování drog. Muž se zřejmě neodvolá, protože by to zpomalilo...  celý článek

V Sieře Leone přišlo po masivním sesuvu půdy o život až tisíc lidí. (14. srpna...
Jak bahno utopí tisíc lidí. V přelidněném Freetownu katastrofě sami pomohli

Při masivních sesuvech půdy v metropoli západoafrické Sierry Leone Freetownu zemřelo více než 400 lidí, z toho zhruba sto dětí. Dalších 600 se stále pohřešuje,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.