Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Spor o antireklamu na Mattonku na pražských tramvajích čeká další kolo

  9:46aktualizováno  9:46
Památková asociace bojující za záchranu lázní Kyselka odmítla přistoupit na soudem doporučený smír ve sporu s výrobcem minerálky Mattoni kvůli kontroverzní kampani na pražských tramvajích. Soud tedy nakonec bude muset určit, zda se asociace musí Mattonce omluvit, nebo ne.

Tramvaje s plakátem Zde se těží minerálka Mattoni jezdily v Praze loni v létě. | foto: ASORKD

Spor spojený s reklamou na třech pražských tramvajích, které loni v létě jezdily s antireklamou na minerálku Mattoni, byl přitom na dosah smířlivého konce. Vozy "zdobila" fotografie zdevastovaného Löschnerova pavilonu v Kyselce s upozorněním, že se tam těží Mattoni.

Detail plakátu Zde se těží minerálka Mattoni s fotografiemi interiéru

Detail plakátu Zde se těží minerálka Mattoni s fotografiemi interiéru Löschnerova pavilonu.

Její výrobce a současně majitel pavilonu, společnost Karlovarské minerální vody (KMV), proto podal čtyři žaloby. Se třemi žalovanými stranami v těchto dnech uzavřel smír. Přistoupit na něj ale odmítl zadavatel antireklamy - Asociace pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví ČR.

"Vyobrazení na sporné reklamě bylo klamavé. Mohlo vyvolat dojem, že prostory, zachycené na fotografiích, jsou skutečně místy, kde se vyrábí minerální vody Mattoni," argumentuje právník Hanzl.

"Smír musí být vždy rozumný a vyvážený. To, co chtějí Karlovarské minerální vody, je nehorázné," konstatoval šéf právního oddělení památkové asociace Petr Kužvart. KMV podle něho žádají, aby už asociace nikdy nezveřejnila fotografie zdevastovaného Löschnerova pavilonu. "Přestože byly autentické," podotkl. 

Soudkyně ještě před skončením červnového jednání o sloganu sdělila, že v případě smíru si obě strany platí náklady řízení samy. "KMV však chtěly, abychom jim jejich náklady, vyčíslené v řádu desetitisíců korun, zaplatili my. Toto jsme odmítli," uvedl Kužvart.

Smír se nekoná, rozhodne tedy až výrok soudu

V ostrém tónu se vyjádřil i firemní právník KMV Václav Hanzl. "Z podnětu soudu jsme podali ruku ke smíru i památkové asociaci. Její arogance však nutí KMV dovést soudní spor do konce. Asociace zřejmě oplývá dostatečnými prostředky, když si takový postup může dovolit," rýpl si právník.

Spolu s asociací zažaloval výrobce minerálek také pražský dopravní podnik, firmu Rencar Praha, jež pronajímá reklamní plochu na dopravních prostředcích, a společnost Europlakat, která se zabývá billboardovou reklamou. Uvedené společnosti na smír přistoupily.

Jediná organizace, která se doporučením soudu řídit nehodlá, je asociace. KMV po ní v žalobě požadují omluvu za neoprávněný zásah do své dobré pověsti a stažení zmíněné "reklamy" i ze stránek http://www.zachrante-lazne-kyselka.cz .







Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.