Challenger byl na opravě v Německu. „Získal nové zbarvení, které je obdobou nátěru větších armádních airbusů. Na jejich podobu jsou doma i v zahraničí velmi pozitivní ohlasy,“ řekl iDNES.cz Petr Sýkora z tiskového odboru ministerstva obrany.
Kromě nového nástřiku se opravily oba motory i interiér. Generální oprava celkem vyšla na téměř 180 milionů korun. Další velká technická revize bude potřeba za pět let.
Letoun vyrobený v roce 1991 dosud nalétal téměř šest tisíc hodin. Armáda jej využívá zejména při přepravě ústavních činitelů na dlouhé vzdálenosti, má totiž dolet s maximální zásobou paliva 6 200 kilometrů. Do kabiny challengeru, který dosahuje rychlosti až 851 kilometrů za hodinu, se vejde až devatenáct lidí.
Armáda má pouze jeden stroj tohoto typu. U jiných letounů se generální opravy momentálně neplánují.