Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Armáda opouští letiště v Bochoři, jeho budoucnost je značně nejistá

  6:30aktualizováno  6:30
Armáda hodlá příští rok opustit letiště v Bochoři na Přerovsku, které na podzim získalo licenci i pro civilní lety. Pokud vojáci odejdou, bude jeho provoz velmi obtížný a o práci by nejspíše přišla až tisícovka lidí. Návrh armády bude příští týden projednávat Bezpečnostní rada státu, poté by o něm měla rozhodovat vláda.
Letoun Airbus A-319 CJ na smíšeném letišti v Bochoři u Přerova.

Letoun Airbus A-319 CJ na smíšeném letišti v Bochoři u Přerova. | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Vojsko k takovému rozhodnutí dospělo po mnohaměsíčních propočtech, které potvrdily, že provoz přerovské vojenské základny je pro armádu dlouhodobě ztrátový.  "Pokud bychom letiště přestěhovali do Náměště, úspora by byla v řádu 600 milionů korun ročně," míní první náměstek ministra obrany Jiří Šedivý.

Novinky z ministerstva regionální politiky překvapily. "Co se týče bochořského letiště, tak stále věřím platnému usnesení vlády, které zaručuje to, že zde vedle civilního bude fungovat i vojenský provoz. Ubezpečil mě o tom i sám ministr Vondra a jeho dva náměstci," uvedl náměstek hejtmana Olomouckého kraje Ivan Kosatík, který je zároveň předsedou představenstva společnosti Regionální letiště Přerov. Připustil, že odchod armády by situaci značně zkomplikoval.

"Pokud by se to stalo, civilní provoz na bochořském letišti a s ním spojené stovky pracovních míst by mohlo zachránit 500 milionů korun z evropské dotace. O tom, zda je dostaneme, by mohla už v květnu rozhodnout Evropská komise. Jsem v tomto optimistou," dodal náměstek hejtmana.

To stejné si myslí i radní za Zlínský kraj Jaroslav Drozd: "Je to špatná zpráva, to určitě, ale ze záměru vybudovat tady regionální letiště určitě nebudeme ustupovat," dodává.

Celkem už se do letiště v Bochoři investovalo přes sto milionů

Letiště Přerov–Bochoř se nachází čtyři kilometry jihozápadně od Přerova a disponuje betonovou dráhou 2 500 krát 60 metrů.

Má statut neveřejného mezinárodního letiště se smíšeným provozem. Letiště je ve vlastnictví ministerstva obrany a Olomouckého kraje. Jeho představitelé usilují o získání další, vyšší kategorie 4C. Díky ní by v Bochoři mohla přistávat větší letadla, jako je třeba Boeing B737 nebo Airbus A320.

Její "přiklepnutí" je však složitější. "Bezpečnostní a další požadavky se zpřísňují," vysvětluje Kosatík. Úřad pro civilní letectví zatím během dvou šetření zjistil několik desítek menších závad. Po jejich odstranění společnost požádá o změnu kategorie.

Celkově se v Bochoři od roku 2008 proinvestovalo kolem 112 milionů korun. Olomoucký kraj se na této částce podílel zatím dvaceti miliony.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zlínský lyžařský svah
Úleva pro sportovce ve Zlíně. Soud zastavil insolvenční řízení

Insolvenční řízení se Sportovními kluby Zlín, které vlastní největší sportoviště ve městě, zastavil brněnský krajský soud. Pokud rozhodnutí nabude právní moci,...  celý článek

Otevřená věznice Jiřice
VIDEO: V první otevřené věznici bydlí odsouzení v domcích a krmí klokany

U nápravného zařízení v Jiřicích na Nymbursku byla v pondělí představena první takzvaná otevřená věznice v České republice. Je to pilotní projekt, jehož cílem...  celý článek

Pavla Jeslínka navštívil v nemocnici jeho otec Josef (první vlevo), za ním...
Divočákem napadený myslivec letěl čtyři metry. Do lesa chodit nepřestane

Ani v nejhorších snech by mě nenapadlo, že se něco podobného může stát. Tak popisuje myslivec Pavel Jeslínek setkání s divokým prasetem při honu u Přeštic na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.