Proslulý belgický režisér Michael Laub a vizuální umělkyně Marina Abramovicová se při tvorbě projektu nechali inspirovat dvěma zásadními zdroji: klasickým indickým tancem kathak a kýčovitými televizními seriály z Bollywoodu, indické obdoby Hollywoodu.
Na extrémním rozporu mezi oběma fenomény současné indické kultury vystavěli příběh, který je konfrontací Goethova textu, tance i příběhů romantických lásek z bollywoodské produkce. Vznikla originální směs "masala", která se objevila i v názvu projektu. "Jde o témata tak typická pro současné indické filmy - sex a násilí zobrazené ve fascinující kýčovité kráse. Total Masala Slammer kombinuje tragédii a trivialitu, fikci s realismem, tanec a činohru, hudbu a výtvarné prvky," píše se na internetových stránkách projektu.
Typickým příběhem ve stylu bollywoodské mýdlové opery přispěl do inscenace indický scenárista Anjum Rajabali. V textu se rovněž objeví motivy z klasické indické literatury a fragmenty z Goethova Utrpení mladého Werthera.
Režisér Michael Laub použil v představení i texty, které jsou výsledkem improvizace členů souboru na téma neopětované lásky. Taneční část je kombinací evropské choreografie a tance kathak, označovaného za nejrytmičtější a nejsmyslnější indický tanec.
V pozadí scény poběží videoprojekce populárních indických tanečníků a zpěváků spolu se záběry smetišť na předměstí Bombaje. Západní hudba se prolíná s původním zpěvem indického kathackého mistra. Na kostýmech, v nichž se prolíná podoba indických kathackých oděvů a současný západní design, pracovala i Bhanu Athayi, nositelka Oscara z roku 1982 za kostýmy k filmu Gándhí. Laubův projekt vznikal od roku 1999 v Německu, Americe a Indii. Z mnoha zkoušek a konkursů vzešel soubor, který zahrnuje evropské i americké herce a indické tanečníky.