Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Arabské televize nesmí 14 dní vysílat z Iráku

  14:05aktualizováno  14:05
Irácká vládní rada si vyšlápla na dvojici arabských satelitních televizí. Stanicím Al-Džazíra a Al-Arabíja zakázala dva týdny vysílat ze země a zavřela jejich kanceláře v Bagdádu. Navádějí k útokům proti koalici, tvrdí rada. Rozhodnutí může vetovat americká civilní správa.
Saddámův hlas v Al-Arabíji

Saddámův hlas v Al-Arabíji - Televize Al-Arabíja odvysílala další audionahrávku připsanou svrženému iráckému vůdci Saddámu Husajnovi. (17. září 2003) | foto: Reuters

"Vládní rada přijala rozhodnutí uzavřít Al-Džazíru a Al-Arabíju," uvedl Entefad Kanbár, mluvčí šéfa rady Ahmada Chalábího.

Kanbár na tiskové konferenci neupřesnil, jak dlouho by dočasný zákaz mohl trvat. V následném prohlášení vydaném o několik hodin později se hovoří o dvou týdnech, během kterých nesmí televize pokrývat dění v zemi.

"Je to následek zneužívání ze strany některých arabských sdělovacích prostředků," komentoval rozhodnutí člen pětadvacetičlenné rady Sámir Súmajdí, podle něhož jde o "odstrašující příklad".

Podle Kanbára rada před verdiktem diskutovala o právních dopadech, ale nakonec se rozhodla bagdádské kanceláře obou stanic, které podezírá z podněcování násilí vůči koalici a jejím iráckým příznivcům, zavřít.

Rada podléhá koaliční civilní správě, která má zatím v Iráku poslední slovo. Její šéf, Američan Paul Bremer může rozhodnutí vetovat. Nyní ve Washingtonu obhajuje žádost prezidenta George Bushe o 87 miliard dolarů na obnovu Iráku.

Al-Džazíra i Al-Arabíja podrobně monitorovaly jarní válečné události a stále z Iráku přinášejí nové reportáže, z nichž mnohé ukazují Američany a jejich spojence v nepříliš lichotivém světle.

Televize zatím o uzavření kanceláří nevědí. "Nebyli jsme oficiálně informováni. Z Bagdádu stále vysíláme," sdělil mluvčí katarské Al-Džazíry Džihád Ballút. Podobně se vyjádřil i mluvčí dubajské Al-Arabíji.

Al-Džazíra pravidelně vysílá nahrávky teroristů z Al-Kajdy a záznamy, k nimž se hlásí svržený irácký prezident Saddám Husajn. Ve Španělsku byl začátkem září zatčen její reportér syrského původu Taysir Alony, považovaný za informátora Al-Kajdy.

Autoři:


Ondřej Vetchý: Kvůli filmu Po strništi bos jsem musel zhubnout a udělat si plešku



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Demonstrace na podporu ruské dívčí kapely Pussy Riot v Madridu (17. srpna 2012)
ZÁPISNÍK: Pussyriotismu zdar. Babiš nebo Zemanovci?

Dávka angažované poezie. Nápad na byznys s politickým deštěm. Hledání odpovědi na otázku: Kdo je horší? To jsou témata zápisníku "Minulý týden", který vychází...  celý článek

Syrští povstalci v bojích o město Chanasír nedaleko Aleppa (27. srpna 2013)
ZÁPISNÍK: Potáhneme na Sýrii! Čeští komunisté milují Severní Koreu

Moderátor usnul, mezi českými novináři se objevily výzvy k válčení a komunistický hejtman mluvil s velvyslancem KLDR o povodních, píše komentátor MF DNES...  celý článek

Sbohem, Kavárno... (Za ilustrační snímek byl zde použit záběr, na němž se 4.
Sbohem! Editor Kavárny on-line Josef Chuchma se loučí

K třicátému červnu 2013 byla uzavřena dosavadní existence Kavárny on-line, která vznikla z mé iniciativy, coby editora "papírové" Kavárny v MF DNES. Chtěl...  celý článek

Byt 3kk 87 m2 se zahradou
Byt 3kk 87 m2 se zahradou

Liberec XV-Starý Harcov, Liberec(nečleněnéměsto), Jizerská
3 878 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.