Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

„Arabská CNN“ si k výročí nadělila vysílání v angličtině

  13:07aktualizováno  13:07
Katarská satelitní televize Al-Džazíra slavnostně zahájila vysílání v angličtině. Slibuje, že nabídne světu zpravodajství z "blízkovýchodního" pohledu. Vlastníci televize chtějí vysíláním narušit dominanci západních médií.

Al-Džazíra chce získat diváky po celém světě. | foto: Reuters

"Chceme získat diváky i za hranicemi arabského světa," vysvětlil agentuře Reuters pohnutky pro vysílání v angličtině Wadah Chanfár, generální ředitel Al-Jazeera Group.

Hlásná trouba Usámy bin Ládina
Al-Džazíra si anglické vysílání nadělila k desátým narozeninám. Arabský zpravodajský kanál totiž začal vysílat v listopadu 1996. Celosvětovou pozornost ale přitáhl až o pět let později.

Stalo se tak krátce po teroristických útocích z 11. září 2001, kdy televize odvysílala řadu exkluzivních nahrávek strůjce teroru - šéfa Al-Kajdy Usámy bin Ládina. Nejhledanější muž světa se na jedné z nich k útokům přiznal.

I v následujících letech Al-Džázíra Západ několikrát šokovala. Na jaře 2003 například jako první uveřejnila záběry mrtvých amerických vojáků v Iráku. Televize se stala trnem v oku především americkému prezidentovi Georgi Bushovi.

Před rokem se dokonce objevily informace, že chtěl katarské sídlo společnosti srovnat se zemí. Podle britského deníku Daily Mirror mu v tom tehdy zabránil Tony Blair. - více zde

Konkurence západním médiím
Televize má být podle Chanfára konkurencí CNN či britské BBC World. Ostatně už nyní sleduje Al-Džazíru kolem 50 milionů lidí, podobně jako zpravodajský kanál BBC.

Vysílání v angličtině spustila "arabská CNN", jak se Al-Džazíře přezdívá, přesně v poledne světového času (13:00 SEČ). Předcházely tomu ale měsíce připrav.

Al Džazíra

První zprávy o expanzi televize na Západ se objevily už loni. Konečný termín byl ale několikrát odsunut. Vedení stanice sice zpoždění omlouvalo technickými problémy, ale objevily se i spekulace, že například ve Spojených státech měla potíže s pravicovými organizacemi, které nechtěly, aby tam televize vysílala.

Stanice bude vysílat 24 hodin denně ze studií v Kuala Lumpuru, Dauhá, Londýna a Washingtonu. Podařilo se jí získat řadu novinářů z konkurenčních médií jako britských BBC, Sky News či amerických CNN a ABC.

Do washingtonského studia zlanařila i Joshe Rushinga, někdejšího mluvčího amerických vojáků v Iráku. "Zpravodajové kanálu Al-Džazíra International budou doslova směsicí národností," sliboval loni bývalý mariňák. - více zde

Spuštěním vysílání v angličtině ale smělé plány arabské televize nekončí. Chce se stát první globální stanicí, která bude vysílat ve vysokém rozlišení.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Denise Morrisonová, šéfka potravinářského gigantu Cambell Soup, byla členkou...
Trump rozpustil své poradní sbory, kvůli jeho výrokům je opouštěli členové

Donald Trump se rozhodl ukončit činnost svých dvou poradních sborů poté, co je začali opouštět šéfové velkých firem. Ty pobouřily komentáře amerického...  celý článek

Východ slunce na pražských Hradčanech (1. srpna 2017).
Sedmnáctiletá matka nechtěla budit dítě, v rozžhaveném autě zemřelo

Na západě Rakouska zemřelo dvouleté dítě, které matka s přítelem nechali při venkovní teplotě 30 stupňů Celsia zavřené v autě. Informovala o tom agentura APA....  celý článek

Léky proti bolesti na bázi opioidů v lékárně v Ohiu (20. června 2017)
Amerika, národ narkomanů. Epidemii opioidů zažehly farmaceutické firmy

Opiáty ročně zabijí ve Spojených státech stejný počet lidí jako střelné zbraně či dopravní nehody. Problém dospěl tak daleko, že prezident Donald Trump se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.