MAPA:
Osudná cesta slovenských vojáků
ČTĚTE TAKÉ:
Pád slovenského antonova přežil jediný voják
Přežil pád letadla a šel hledat signál
Model An-24 začali Rusové vyrábět už koncem 50. let minulého století - první letoun vzlétl v roce 1959. Slovenský stroj byl o deset let mladší.
Server AirDisaster eviduje statistiky leteckých neštěstí. Z nich lze zjistit, že nehody Antonovů nebyly výjimečné. Během posledních 40 let jich zaznamenal celkem pětačtyřicet. Pády letounů Antonov An-24 si za dlouhá desetiletí vyžádaly už bezmála 1600 lidských životů.
Česko je vyřadilo kvůli zastaralosti
Donedávna je mělo ve výzbroji i Česko. "Kvůli zastaralosti je česká armáda používala jen do loňského roku," řekl MF DNES ministr obrany Karel Kühnl. "Nyní už čeští vojáci létají modernějšími stroji."
Dvoumotorové vrtulové letadlo bylo schopno pojmout až padesát cestujících. Rusové ve svých závodech vyrobili zhruba 1100 kusů tohoto modelu, necelé tři stovky jsou stále v provozu. Oblibu si získal především díky relativně nízkým nárokům
Většinu letounů používají státy bývalého sovětského bloku či země na Arabském poloostrově a v Africe. Antonovy se rovněž zúčastnily většiny válečných konfliktů na východ od Moskvy.
Antonov An-24 v číslech
Délka: 23,53 mVýška: 8,25 m
Rozpětí křídel: 29,20 m
Celková plocha křídel: 74,98 m2
Váha: 13 300 kilogramů
Vzletová váha: maximálně 21 000 kilogramů
Pohon: dva motory Ivčenko Al-24A, každý o výkonu 2550 koňských sil
Maximální rychlost: 450 km/h
Maximální dolet: 2440 kilometrů
Stroj se začal vyrábět v roce 1959. Jeho výrobu v pozdějších letech převzala Čína, která používala označení Xian Y-7.
Zdroj: Aeronautics.ru