Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Babiš se nemusí omlouvat Bison&Rose, že ji spojil s fotomontáží s Chovancem

  16:09aktualizováno  16:09
Předseda hnutí ANO Andrej Babiš se nemusí omlouvat PR agentuře Bison&Rose za to, že ji spojil s výrobou fotomontáže, na níž byl ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) zachycen s nahou dívkou. Zamítnutí žaloby Krajským soudem v Praze v úterý pravomocně potvrdil odvolací pražský vrchní soud.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Dan Materna, MAFRA

Babišův výrok podle soudu nebyl skutkovým tvrzením, ale hodnotícím postojem, navíc měl reálný základ. Rozsudek je pravomocný, Vladimír Bystrov z Bison&Rose ale řekl, že firma podá dovolání k Nejvyššímu soudu.

Babiš nemá označovat Bison & Rose za lobbisty a provokatéry, rozhodl soud

Firma Babiše žalovala kvůli výroku v několika médiích, kde šéf hnutí ANO řekl, že fotomontáž je „nějaká provokace z pera Bison&Rose“. Firma se proti spojení s politikou ohradila, žalobou chtěla dosáhnout zveřejnění omluvy v deníku Právo a na zpravodajských serverech respekt.cz, neovlivni.cz a novinky.cz.

Původně žádali Bison&Rose zveřejnění omluvy i ve zprávách televize Prima a Českého rozhlasu, tento požadavek v úterý právní zástupce agentury stáhl.

Podle soudce Jiřího Čurdy je Babišův výrok hodnotícím soudem, a není proto nutné prokazovat jeho pravdivost. Navíc má reálný základ - agenturu spoluvlastní Miloš Růžička, který je Chovancovým poradcem.

Firma tvrdí, že s politikou nemá nic společného

Bison&Rose spojení s politikou odmítá. „Je rozdíl mezi agenturou Bison&Rose a Milošem Růžičkou, který jedná a vystupuje svým jménem,“ řekl v úterý zástupce firmy Lukáš Wimětal. „I když písemné odůvodnění zatím nemáme, s ústním hodnocením, které zaznělo u soudu nesouhlasíme. Máme proto v úmyslu využít možnosti dovolání k Nejvyššímu soudu,“ uvedl zástupce agentury Bystrov.

Podle Babišova právníka ale musí být firma připravena na kritiku, pokud její člen poskytuje ministru vnitra poradenské služby. Podle jeho názoru kauzu vyvolal Chovanec tím, že fotomontáž sám zveřejnil a z výroby podle advokáta obvinil lidi z okruhu hnutí ANO.

Chovanec fotografii zveřejnil na twitteru v říjnu 2015. Tvrdil že si ji objednali „pracovníci jistého vydavatelství“ s cílem ho kompromitovat. Naznačil, že může jít o útok z okruhu vládního hnutí ANO, jehož předseda a vicepremiér Andrej Babiš byl tehdy přes skupinu Agrofert majitelem mediální společnosti Mafra.

Babiš počátkem letošního roku převedl Agrofert do svěřenských fondů. Společnost Mafra tvrdila, že inkriminovaný snímek přišel do redakce webu Expres.cz, který provozuje.

Bison&Rose vede s Babišem několik sporů

Bison&Rose vede s Babišem a s vydavatelstvím Mafra několik soudních sporů. Minulý týden vydal v jednom z nich Krajský soud v Praze zatím nepravomocné předběžné opatření, podle kterého Babiš nemá nadále tvrdit, že PR agentura Bison&Rose ovlivňuje či ovládá Českou televizi, vydavatelství Economia, ministerstvo vnitra nebo premiéra Bohuslava Sobotku (ČSSD).

Předběžné opatření také Babišovi nařizuje, aby až do rozhodnutí o žalobě jako celku neoznačoval Bison&Rose za lobbistickou agenturu, manipulátory či provokatéry.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman jmenoval ministrem spravedlnosti Roberta Pelikána (12....
Zeman přijal v Lánech Pelikána. Je třeba zlepšit výběr soudců, shodli se

Prezident Miloš Zeman se svými experty a ministrem spravedlnosti Robertem Pelikánem ocenili, jak se za uplynulé roky zrychlilo soudní řízení a zlepšilo...  celý článek

Ilustrační snímek
Na konci září může být i 20 stupňů, naznačuje měsíční předpověď

Měsíční předpověď počasí potvrzuje, že Česko čeká zřejmě krátké babí léto. Na počátku října ale teploty klesnou pod dlouhodobý průměr.  celý článek

Ilustrační snímek
Šikana je i ve hrách, děti si kradou virtuální věci, říká šéf Linky bezpečí

Přibývá telefonátů na Linku bezpečí spjatých s šikanou, která se v poslední době přesunula na internet, a to už i do on-line her. „Kyberšikana je velmi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.