Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Američtí lobbisté mají novou zbraň, na Obamu útočí „sportovní“ reklamou

  18:32aktualizováno  18:32
Lobbisté mají novou zbraň, kterou se snaží uzmout alespoň kousek pozornosti amerického prezidenta. Na Baracka Obamu se snaží útočit prostřednictvím reklamních spotů na sportovních televizních kanálech. Vědí totiž, že Obama je velkým milovníkem sportu.

Američtí lobbisté se snaží využít Obamovu lásku ke sportu. | foto: Profimedia.cz

Obamova láska ke sportu je mezi Američany všeobecně známá a není ani tak důležité, zda se jedná o jeho aktivní provozování, nebo sledování v televizi. Americký prezident dokonce v jednom z rozhovorů prozradil, že ráno nezapíná televizi kvůli zpravodajství, ale raději si přepne na sportovní kanál ESPN. Sportem si pak snaží okořenit i pracovní dobu. Když do noci prochází důležité dokumenty, rád si prý jako kulisu pouští sportovní přenosy.

Toho se nyní snaží využít velké americké korporace. Mediální poradci svým klientům radí, že pokud chtějí zaujmout pozornost prezidenta Obamy, měli by si zaplatit prostor pro reklamní spoty na stanici ESPN. Na této stanici tak v hlavním vysílacím čase běžely například spoty společnosti Google, která měla v zámoří problémy v oblasti dodržování podmínek hospodářské soutěže.

O pozornost prezidenta usilují také reklamní spoty americké naftařské lobbistické organizace American Petroleum Institute. Ta si zaplatila reklamy během akce March Madness, velkého vysokoškolského basketbalového turnaje. Ne náhodou - Obama má totiž zvláštní slabost právě pro basketbal. Samotný institut však pochopitelně takové úmysly přímo nepotvrdil.

Reklama v televizi je nejlevnější formou lobbingu

"Snažíme se o získání pozornosti co největšího počtu lidí. Chceme informovat americkou veřejnost, včetně prezidenta Obamy, že naftařský průmysl je klíčový pro vytváření milionů pracovních míst a přísunu miliard dolarů do státní kasy," uvedl pro thetimes.com člen institutu Eric Wohlschlegel.

Lobbování velkých organizací prostřednictvím reklamních spotů je jednou z nejvýhodnějších variant, jak pozornost Obamy přitáhnout. Za jeden spot na lokálním kanále firma zaplatí kolem tisíce dolarů (asi 20 tisíc korun), v celostátním vysílání pak 20 tisíc dolarů (asi 391 tisíc korun). Oproti jiným variantám se tedy jedná o nejlevnější metodu. Přímý sponzoring se totiž běžně pohybuje v řádech milionů dolarů.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Iráčtí vojáci slaví v Mosulu porážku islamistů (9. červenec 2017).
Na soudy nečekají. Dopadené bojovníky IS trestají iráčtí vojáci sami

Každého zajatého islamistu vyslýchá, některé i mučí. Agentura AP přinesla příběh iráckého vojáka, který už tři roky systematicky hledá dva vrahy svého otce. Po...  celý článek

Na evropské poměry zastaralý model traktoru, který zachytil fotograf na poli u...
V KLDR panují nejhorší sucha za poslední roky, hrozí nový hladomor

V Severní Koreji panují nejhorší sucha od roku 2001. Odborníci se obávají, že pokud se situace nezlepší, hrozí opakování hrůzostrašného hladomoru, který si v...  celý článek

Smrtelná dopravní nehoda v Černilově u Hradce Králové. (23. 1. 2013)
Agresivní Chorvat ohrožoval na silnici u Zadaru estonskou rodinu

Opravdové drama zažila v pátek odpoledne na silnici v okolí Zadaru šestičlenná estonská rodina se dvěma malými dětmi, kterou napadl a ohrožoval 22letý řidič ze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.