Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Američtí lobbisté mají novou zbraň, na Obamu útočí „sportovní“ reklamou

  18:32aktualizováno  18:32
Lobbisté mají novou zbraň, kterou se snaží uzmout alespoň kousek pozornosti amerického prezidenta. Na Baracka Obamu se snaží útočit prostřednictvím reklamních spotů na sportovních televizních kanálech. Vědí totiž, že Obama je velkým milovníkem sportu.

Američtí lobbisté se snaží využít Obamovu lásku ke sportu. | foto: Profimedia.cz

Obamova láska ke sportu je mezi Američany všeobecně známá a není ani tak důležité, zda se jedná o jeho aktivní provozování, nebo sledování v televizi. Americký prezident dokonce v jednom z rozhovorů prozradil, že ráno nezapíná televizi kvůli zpravodajství, ale raději si přepne na sportovní kanál ESPN. Sportem si pak snaží okořenit i pracovní dobu. Když do noci prochází důležité dokumenty, rád si prý jako kulisu pouští sportovní přenosy.

Toho se nyní snaží využít velké americké korporace. Mediální poradci svým klientům radí, že pokud chtějí zaujmout pozornost prezidenta Obamy, měli by si zaplatit prostor pro reklamní spoty na stanici ESPN. Na této stanici tak v hlavním vysílacím čase běžely například spoty společnosti Google, která měla v zámoří problémy v oblasti dodržování podmínek hospodářské soutěže.

O pozornost prezidenta usilují také reklamní spoty americké naftařské lobbistické organizace American Petroleum Institute. Ta si zaplatila reklamy během akce March Madness, velkého vysokoškolského basketbalového turnaje. Ne náhodou - Obama má totiž zvláštní slabost právě pro basketbal. Samotný institut však pochopitelně takové úmysly přímo nepotvrdil.

Reklama v televizi je nejlevnější formou lobbingu

"Snažíme se o získání pozornosti co největšího počtu lidí. Chceme informovat americkou veřejnost, včetně prezidenta Obamy, že naftařský průmysl je klíčový pro vytváření milionů pracovních míst a přísunu miliard dolarů do státní kasy," uvedl pro thetimes.com člen institutu Eric Wohlschlegel.

Lobbování velkých organizací prostřednictvím reklamních spotů je jednou z nejvýhodnějších variant, jak pozornost Obamy přitáhnout. Za jeden spot na lokálním kanále firma zaplatí kolem tisíce dolarů (asi 20 tisíc korun), v celostátním vysílání pak 20 tisíc dolarů (asi 391 tisíc korun). Oproti jiným variantám se tedy jedná o nejlevnější metodu. Přímý sponzoring se totiž běžně pohybuje v řádech milionů dolarů.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.