Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Američané přiznali chybu ve zprávě o diskriminaci

  7:45aktualizováno  7:45
- Americké velvyslanectví včera přiznalo, že Zpráva o stavu lidských práv za rok 1999, kterou každoročně vydává ministerstvo zahraničí USA ve Washingtonu, chybně obviňuje policii v Rokycanech z neoprávněné domovní prohlídky v bytě syna známého romského aktivisty Ondřeje Gini.
Kvůli této zmínce v americké zprávě začalo vyšetřování, při kterém vyšlo najevo, že policie žádnou razii u Ondřeje Gini mladšího, moderátora hlavní zpravodajské relace České televize, nedělala.

Ondřej Giňa sám prohlásil, že takové tvrzení by bylo lživé.

"Velvyslanectví USA v Praze vyjadřuje politování nad chybou obsaženou ve zprávě o lidských právech pro rok 1999. Tato neúmyslná chyba se přihodila během shromaždování informací pro zprávu. Chtěli bychom se omluvit rodině pana Gini i policejnímu oddělení v Rokycanech za tuto nepřesnost," uvádí se v odpovědi velvyslanectví USA.

Na otázku, jakým způsobem postupuje při vytváření dokumentu, velvyslanectví vysvětlilo, že informace získává ze zdrojů, které pražská ambasáda považuje za věrohodné. "Na základě aktuálního posouzení všech dostupných a důvěryhodných informací přesto zůstáváme znepokojeni problémem stejné právní ochrany všech občanů České republiky, zvláště v řadě případů spojených s ochranou práv romské menšiny," dodává ve svém prohlášení zastupitelství Spojených států.

I když Američané připustili, že ve své ministerské zprávě o stavu lidských práv nesprávně obvinili rokycanské policisty, policejní vyšetřování zatím nekončí. "Případ, v němž prošetřujeme, zda policisté neporušili domovní svobodu, musí být podle zákona dotažen do konce. Nic na tom nezmění ani prohlášení americké strany, že informace v její zprávě byly nepodložené. Stejně tak se mohou Američané nyní mýlit, když teď tvrdí, že se tehdy mýlili. Jejich stanovisko ovšem zařadíme mezi důkazy do vyšetřovacího spisu," uvedl rokycanský státní zástupce František Hrubý.

Pokračující vyšetřování zahrne také vydavatele internetových Britských listů. "Cestou právní pomoci jsme požádali anglické kolegy o vyslechnutí redaktora Britských listů, kde se zmínka o nezákonných domovních prohlídkách objevila," sdělila mluvčí rokycanských policistů Jana Tomková.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Řetězový most v Budapešti
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem v Budapešti

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek po jednání celostátního výboru KDU-ČSL (18....
Peníze, které necháme rodinám, nikdo nevytuneluje, říká Bělobrádek

Máme své návrhy na pomoc rodinám s dětmi spočítané na šedesát miliard, říká předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. „Tyto peníze zůstanou v rodinách, nikdo je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.