Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Trpišovský zažaloval Primu za Piráta v Soukromých dramatech

  10:55aktualizováno  10:55
Televize Prima čelí už druhé žalobě Aleše Trpišovského. Muž stíhaný za údajně pirátskou jízdu po dálnici D1, žádá omluvu a odškodnění za příspěvek "Pirát" v pořadu Soukromá dramata. U soudu už přitom začalo líčení, kde Trpišovský napadl zprávu Primy týkající se používání nesprávných SPZ na jeho voze.

Krimi plus - Aleš Trpišovský | foto: Prima TV

Aleš Trpišovský je podezřelý, že na konci loňského roku agresivní jízdou ohrožoval ostatní účastníky silničního provozu na dálnici D1. Podle policie ve dvou případech předjel pomalejší automobily zprava, opět se před ně zařadil a prudce brzdil. V jednom případě řidič pomalejšího auta nestačil zabrzdit a havaroval. Policie Trpišovského viní z pokusu o těžké ublížení na zdraví, za to mu hrozí až 12 let vězení

Trpišovský tvrdí, že reportáž v Soukromých dramatech obsahuje nepravdivá a neověřená tvrzení a hrubě se dotkla jeho dobré pověsti. Autoři podle něj  nerespektovali zásadu presumpce neviny a označili ho bez důkazů za viníka nehody z D1, ale také ho reklamní kampaní na tento pořad "stavěli již předem a s jasným záměrem do negativního světla"

Již samotný název příspěvku "Pirát" je podle žaloby spojován s osobou Trpišovského bez respektováni presumpce neviny, navíc ho prý autoři označili za absolutně špatného člověka, což bylo umocněno předcházejícími upoutávkami na pořad typu: "... unikátní výpověď bývalé manželky... choval se doma jinak než na silnici?"

V žalobě je dále napsáno, že podle slovníku cizích slov výrazu pirát ve významu odpovídá slovo námořní lupič. Prima tak prý zasáhla do jeho dobré pověsti, když Trpišovského spojila s charakteristikou osoby piráta/lupiče, navíc přislíbila další "odhalení" od jeho údajné exmanželky. Televize tak prý chtěla pouze formou "senzačních" odhalení a upoutávek dosáhnout co největší sledovanosti.

Příkladem toho má být, že redaktoři hned na začátku příspěvku pronesou: "...jméno Aleše Trpišovského se stalo symbolem piráta... a že lidé se nemění, a když, tak jen k horšímu..." Trpišovský dále reportáži vytýká, že k dokreslení popisu jeho charakteru v reportáži vypovídá v utajení údajná bývalá manželka, která ho označila za osobu agresivní, sociopata požívajícího alkohol a člověka bez emocí.

Televize Prima pochybení odmítá. "Jsme přesvědčeni, že naše reportáž žádným způsobem nezasáhla do práv pana Trpišovského a že mu žádné právo na uveřejnění omluvy v naší televizi nevzniklo," napsala tisková mluvčí Primy Jana Mrákotová.

Datum jednání zatím není stanoveno. Pražský městský soud ale nedávno začal projednávat jinou žalobu Trpišovského na Primu, která odvysílala koncem ledna reportáž o používání nesprávných SPZ a údajně nebezpečné jízdy jeho vozu před autobusem. Podle Trpišovského opět obsahovala neověřené skutečnosti, nepravdivá tvrzení, diskreditovala ho v očích veřejnosti a zasáhla do jeho dobré pověsti.

Autoři: ,


Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Eskorta přivádí Viktora Yanchiho k chomutovskému soudu.
Falešným dolarům se po nákupu auta odlepil roh, kupec dostal tři roky

Na tři roky do vězení poslal chomutovský okresní soud devětadvacetiletého Viktora Yanchiho z Ukrajiny. Loni v únoru zaplatil prodejci za auto falešnými...  celý článek

Řidič si při havárii na mostě ve Velkém Týnci urazil kolo, policistům pak řekl,...
Vyhýbal jsem se opilci, řekl řidič po nehodě. Sám nadýchal dvě promile

Zda za dopravní nehodu může opilý chodec, opilý řidič auta nebo oba, nyní vyšetřují policisté z Olomoucka. Poté, co dorazili k nabouranému autu, řidič obvinil...  celý článek

Hotel (ilustrační foto)
V hotelu páčili dveře od pokoje příborem, pak zničili koberec i stěny

Vskutku svérázným způsobem se do svého hotelového pokoje v pondělí v noci dostala dvojice hostů. Poté, co muž a žena v hotelu v Dačicích na Jindřichohradecku...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.