„Airbag byl roky vystavován kritice a dnes konečně porota uznala, že je to ten nejlepší vynález, přispívající k bezpečnosti, v historii automobilizmu vůbec," řekl Jay Cooney, mluvčí firmy DaimlerChrysler.
Zástupce DaimlerChrysleru argumentoval tím, že holčička nebyla připoutána, když její otec předběhl v koloně aut čekajících na semaforech a narazil do minidodávky stojící před nimi. Alison Sandersová seděla přímo na místě, kde podle varování umístěného uvnitř automobilu, hrozí při náraze bezprostřední nebezpečí úrazu. „Design airbagu plně vyhovuje mezinárodním bezpečnostním standardům. Je nutné aby se pří nárazu prudce vymrštil, jinak by nebyl efektivní. Ovšem, je třeba dbát na to, aby pasažér seděl ve správné pozici a to právě Alison neseděla,“ řekl obhájce James Feenezy. „Jestli toto vozidlo nesplňuje bezpečnostní předpoklady, nesplňuje je ani žádné jiné vozidle na světě,“ dodal.
Jay Cooney, mluvčí firmy DaimlerChrysler prohlásil verdikt soudu za velké vítězství nejen pro automobilku, ale především pro bezpečnost a osobní zodpovědnost.
„Smrt Alisom Sandersové je o to tragičtější, že jí bylo možné jednoduše předejít. Stačilo dívku důkladně připoutat a neignorovat bezpečnostní varování,“řekl Ken Gluckman, generální konsul firmy DaimlerChrysler
Rodina Sandersová neprozradila, kolik by žádala jako odškodné v případě, že by soudní proces vyhrála.
Kauza Alison Sandersové je již druhým případem, kdy byla na DaimlerChrysler podaná žaloba kvůli smrti dítěte způsobené airbagem. V předchozím procesu uznala federální porota vinu automobilky, ale soudce verdikt zvrátil. V současnosti se záležitost řeší u odvolacího soudu.