"Je to součást naší kontaktní kampaně," řekl iDNES.cz odpoledne Zdeněk Bezecný, který je volebním lídrem strany na jihu Čech. Bližší informace strana zveřejnila až večer s tím, že podobu kampaně jí pomohl vytvořit výtvarník David Černý. Ten stál i za "čírem", které Schwarzenberg nasadil v prezidentské volbě.
"TOP 09 bude nový motiv využívat na rolling boardech v Praze a na velkoplošných plachtách. V rámci podporovatelské kampaně si pak příznivci TOP 09 a Karla Schwarzenberga budou moci objednat reklamní plachty, plakáty a placky," napsala strana v tiskové zprávě.
Podle TOP 09 Schwarzenberg v roli TOP agenta 009 ztělesňuje muže, který má "velký nadhled, zkušenosti a potřebný vnitřní klid při řešení dramatických situací".
"Stejně jako v minulých létech se od nás také očekával vtip a nadhled. Jsem rád, že jsme v tomto konceptu zachovali jasný vzkaz, že v těchto volbách nejde o nic menšího než o demokracii v naší zemi," tvrdí manažer volební kampaně Jaroslav Poláček.
Některé zpravodajské servery nejprve uváděly, že Schwarzenbergovu fotku na web umístil hacker. To však strana zpočátku odmítala komentovat a skrze svou mluvčí Martinu Týblovou pouze odpoledne odkazovala na chystané tiskové vyjádření.
Karel Schwarzenberg je tradiční tváří kampaní TOP 09. V minulosti tak Česko zaplavily transparenty s fotografií šéfa TOP 09 se zavřenýma očima a sloganem: Když se kecají blbosti, tak spím. Při prezidentské volbě pak bodovaly letáky a placky se Schwarzenbergem jako s pankáčem.
Právě úspěšné prvky z prezidentské kampaně chce strana použít i při současném předvolebním boji. Méně proto investuje do billboardů a mnohem více se zaměří na sociální sítě a takzvanou kontaktní kampaň (více čtěte zde). Při ní bude Karel Schwarzenberg i místopředseda Miroslav Kalousek objíždět voliče v jednotlivých regionech.
TOP 09 do kampaně investuje 50 milionů korun, z toho 30 milionů půjde z vlastních zdrojů, se zbytkem pomůže překlenovací úvěr.