Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Schwarzenberg se pro předvolební kampaň TOP 09 změnil v agenta 009

  14:23aktualizováno  19:19
Po otevření webových stránek TOP 09 se objeví snímek předsedy Karla Schwarzenberga a nápis "009 TOP". Je to součást volební kampaně, kterou strana svým příznivcům na webu postupně dávkuje. Po několika hodinách přibyla věta, že se jedná o agenta ve službách naší republiky.

Vysvětlení příběhu, který za snímkem stojí, si TOP 09 nechává na středu. | foto: TOP09.cz

"Je to součást naší kontaktní kampaně," řekl iDNES.cz  odpoledne Zdeněk Bezecný, který je volebním lídrem strany na jihu Čech. Bližší informace strana zveřejnila až večer s tím, že podobu kampaně jí pomohl vytvořit výtvarník David Černý. Ten stál i za "čírem", které Schwarzenberg nasadil v prezidentské volbě.

"TOP 09 bude nový motiv využívat na rolling boardech v Praze a na velkoplošných plachtách. V rámci podporovatelské kampaně si pak příznivci TOP 09 a Karla Schwarzenberga budou moci objednat reklamní plachty, plakáty a placky," napsala strana v tiskové zprávě.

Podle TOP 09 Schwarzenberg v roli TOP agenta 009 ztělesňuje muže, který má "velký nadhled, zkušenosti a potřebný vnitřní klid při řešení dramatických situací".

"Stejně jako v minulých létech se od nás také očekával vtip a nadhled. Jsem rád, že jsme v tomto konceptu zachovali jasný vzkaz, že v těchto volbách nejde o nic menšího než o demokracii v naší zemi," tvrdí manažer volební kampaně Jaroslav Poláček.

Některé zpravodajské servery nejprve uváděly, že Schwarzenbergovu fotku na web umístil hacker. To však strana zpočátku odmítala komentovat a skrze svou mluvčí Martinu Týblovou pouze odpoledne odkazovala na chystané tiskové vyjádření. 

Karel Schwarzenberg je tradiční tváří kampaní TOP 09. V minulosti tak Česko zaplavily transparenty s fotografií šéfa TOP 09 se zavřenýma očima a sloganem: Když se kecají blbosti, tak spím. Při prezidentské volbě pak bodovaly letáky a placky se Schwarzenbergem jako s pankáčem.

Právě úspěšné prvky z prezidentské kampaně chce strana použít i při současném předvolebním boji. Méně proto investuje do billboardů a mnohem více se zaměří na sociální sítě a takzvanou kontaktní kampaň (více čtěte zde). Při ní bude Karel Schwarzenberg i místopředseda Miroslav Kalousek objíždět voliče v jednotlivých regionech.

TOP 09 do kampaně investuje 50 milionů korun, z toho 30 milionů půjde z vlastních zdrojů, se zbytkem pomůže překlenovací úvěr.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.