Podle agentury AP je muž, kterého letištní ochranka z letadla vyvedla, 69letý lékař David Dao z Kentucky. Jeho rodina v prohlášení uvedla, že „si velmi cení přívalu modliteb, zájmu i podpory, kterých se jí dostalo“, do Daova propuštění z nemocnice už se ale k incidentu vyjadřovat nebude.
Zástupci společnosti United Airlines sdělili, že už se s mužem pokusili spojit, aby mohli situaci společně vyřešit. Výkonný ředitel společnosti Oscar Munoz se v úterý za incident omluvil. „Jsem stále znepokojený tím, co se stalo. Hluboce se omlouvám zákazníkovi, který byl násilně vyveden, a všem zákazníkům na palubě. S nikým by nemělo být takto zacházeno,“ uvedl Munoz v oficiálním prohlášení. Dodal, že se společnost postará o to, aby se podobná situace už nikdy neopakovala.
Munoz svou omluvou zřejmě reagoval na kritiku kvůli tomu, jak se k případu původně postavil. Do médií se totiž dostal interní e-mail, v němž uvedl, že zaměstnanci jednali podle zavedených postupů a že se pasažér choval „rušivě a agresivně“.
Velmi rychle se navíc ukázalo, že se aerolince její postup příliš nevyplatil. Tržní hodnota největší americké letecké společnosti United Continental, pod kterou United Airlines spadají, v úterý klesla o zhruba 800 milionů dolarů (asi 20 miliard korun). Přestože cena v následujících hodinách opět povyrostla, na původní hodnotu se zdaleka nevrátila (cenu akcií společnosti můžete sledovat zde).
Bojkot stálých zákazníků i Číňanů
Na aerolinku se také obrátil hněv stálých zákazníků, kteří slibují, že ji budou bojkotovat. Mluvčí Bílého domu Sean Spicer incident označil za „znepokojivý“ a sociální sítě zaplnily satirické komentáře uživatelů, kteří aerolince vymýšlejí nová reklamní hesla nebo navrhují, aby na palubě vzniklo místo pro rváčský klub.
Někteří zákazníci aerolinek také začali ničit své věrnostní karty a dodávají, že s firmou přestanou létat.
Příležitost si nenechaly ujít ani konkurenční aerolinky. Jordánská společnost Royal Jordanian na Twitteru jízlivě uvedla, že vláčení pasažérů je na palubě jejích letadel přísně zakázáno. Narážku si neodpustila ani společnost Emirates. Ředitel United Airlines Munoz přitom minulý měsíc o aerolinkách z Blízkého východu prohlásil, že to nejsou skutečné aerolinky. „Jsou to mezinárodní značkové dopravní prostředky svých zemí,“ řekl.
Kauza nadále rezonuje také v Číně. Dao má totiž zřejmě čínské předky a podle jednoho z pasažérů při incidentu křičel: „Vybrali mě, protože jsem Číňan!“. K bojkotu aerolinky tak vyzývají i obyvatelé této asijské země, podle kterých šlo o diskriminaci. United jsou přitom největší americkou aerolinkou, která v Číně působí, a podle CNBC obsluhují dvacet procent všech letů mezi oběma zeměmi - tedy téměř sto letů týdně.
Událost se stala v neděli na lince z Chicaga do Louisville v Kentucky, na kterou společnost odbavila více cestujících, než kolik činila kapacita letounu. Počítač tak náhodně vybral čtyři lidi, které aerolinky vyloučily z přepravy. Jeden z vyloučených se ale odmítl svého místa vzdát, ze sedačky ho proto vynesla ostraha. Muž se po chvíli do letadla vrátil, podle svědků měl ale zakrvácenou tvář a choval se zmateně (více čtěte zde).