Boty na podpatcích pro kojence vyrobené pensylvánskou společností Pee Wee Pums na fotkách předvádějí děti oděné do perel, baletních sukýnek a peří. Firma na svém webu píše, že jsou přesně jako máminy nejoblíbenější lodičky, jen v miniaturní velikosti, píše britský Independent.
Sama firma své produkty označuje za úžasné botičky, které z dítěte udělají primadonu. Ne tak dotčení rodiče, kterým boty připadají otřesné a nechutné.
Výrobce za svůj produkt a reklamu na něj, včetně například fotky dítěte na mini motorce, čelí obviňování ze sexualizace dětí. Objevují se i stížnosti na to, že takové boty deformují vyvíjející se dětskou nožičku.
„Je mi z toho špatně, takhle využívat děti... matky nejsou normální,“ komentovala kampaň na Facebooku například uživatelka Sienna Rose.
„Zpětná vazba od zákazníka: myšlenka tohoto výrobku je odporná. Jde o novou bytost, ne módní doplněk,“ napsal na Twitteru muž jménem Scott Magee.
Zakladatelka firmy Michele Holbrooková své botičky hájí, že nejsou určené k chození, ale jsou spíš odpovědí na rostoucí poptávku po módních trendech i v kojeneckém oblékání, píše BBC.