Kvůli změně letního času na zimní bude 13 nočních vlaků Českých drah uprostřed noci hodinu stát a čekat na odjezd podle středoevropského času. Výjimkou bude noční vlak EN 444 Slovakia z Košic do Prahy, který na českém území zastavuje pouze pro výstup cestujících a po změně času pojede s náskokem. Regionálních vlaků se změna nedotkne, protože všechny vyjíždějí až po změně času.
Cestujícím v nočních vlacích dopravce doporučuje ověřit si aktuální informace o odjezdech vlaků na lince Kontaktního centra Českých drah na telefonu 840 112 113. Linka je k dispozici 24 hodin denně ve čtyřech jazycích.
Všechny noční spoje v Praze, které vyráží z konečných zastávek před druhou hodinou ranní, odjedou normálně podle letního času. Netýká se to linek 513, 603 a 605, které se budou řídit podle zvláštního jízdního řádu. Spoje s odjezdem z konečných po druhé hodině ranní už pojedou podle zimního času.
Na sklonku října zároveň končí sezona na některých pražských přívozech. Přívozy a Cyklohráček ukončí svůj provoz ve svátek v úterý 28. října, ten den pojedou pražské linky podle nedělních jízdních řádů.
Měl by se čas sjednotit? Výbor se to pokusí prosadit
Kritici posunu času zatím neúspěšně usilují o jeho sjednocení. Přechody na letní a zimní čas hůře snášejí lidé chronicky nebo těžce nemocní a také staří lidé i malé děti. Pro usnadnění přechodu vnitřních biologických hodin na zimní čas radí odborníci jít už ve čtvrtek a v pátek spát a vstávat o 15 minut a v sobotu a v neděli o 30 minut později než obvykle. Lidé mají po probuzení podniknout krátkou procházku a vyváženě posnídat.
K velkým odpůrcům časových posunů patří i senátor Petr Šilar z KDU-ČSL. V neděli se má stát předsedou nově vzniklého Výboru občanů, kde se sdružují zástupci sedmi evropských států usilujících o zrušení zimního času. Výbor připravuje petici, pod kterou potřebuje nasbírat nejméně milion podpisů. Pokud se to podaří, tématem se bude zabývat Evropská komise a může k němu vydat právní předpis (více čtěte zde).