S vyhrazeným místem daleko od dětí přišly jako první asijské aerolinky. Po Air AsiaX a Malaysia Airlines začala tento týden nabízet "tichá" místa společnost Scoot, nízkonákladová odnož renomovaných Singapore Airlines.
Lidé si při rezervaci mohou vybrat speciální sedačky v zóně s názvem "ScootinSilence". Kromě mírně většího prostoru pro nohy dopravce garantuje, že v této zóně nebude sedět žádné dítě do 12 let. "Je to skvělá nabídka pro ty, kteří chtějí mít jistotu, že děti budou daleko od jejich místa v jiné části letadla," říká Campbell Wilson, šéf Scoot.
Scoot nabízí jako tiché sedačky celkem 41 míst v řadách 21 až 25 ve svých letadlech Boeing 777-200 pro celkem 402 cestujících, tedy hned za byznys třídou v přední části letadla před křídlem. Cestující mohou mít jistotu, že hluk ze zadní části letadla uslyší jen tlumeně.
Příplatky za lepší místa začínají v přepočtu na 270 korunách za každý let, liší se ale podle délky letu i obsazenosti letadla, v řadě případů dosahuje i dvojnásobku.
Létání bez hluku dětí je zatím specialitou asijských dopravců. Například Malaysia Airlines zakazuje na svých letech s Airbusem A380 vstup dětí, kterým ještě není 12 let, na horní palubu, kde je například i byznys třída. Už dříve ve svých jumbech zakázali dětem úplně vstup do první třídy. Podobný model jako Scoot má již několik měsíců Air Asia X: děti do 12 let nesmí sedět v prvních sedmi řadách, které aerolinka prodává za příplatek ostatním cestujícím.
Čeští dopravci zatím o něčem podobném nepřemýšlí. Travel Service i České aerolinie podle svých mluvčích o takovém kroku neuvažují.