Konkurz na novou tvář reklamy pro Aeromexico vzbudil velkou vlnu nevole. Inzerát, který ke konkurzu zájemce zval, totiž sděloval, že hledá jedince, kteří se podobají obyvatelům bohaté čtvrti Polanco, kterou obývají převážně lidé se světlejší pletí. Kromě toho společnost uvedla, že si nepřeje nikoho s tmavou pletí. Smůlu měli i uchazeči s modrýma očima nebo blond vlasy.
Na diskriminační konkurz upozornila blogerka Tamara de Anda, která inzerát vyfotila a uveřejnila na Twitteru. Dle jejího vyjádření byl inzerát dalším příkladem do očí bijícího rasismu. Její příspěvek rozpoutal velkou diskuzi mezi uživateli sociální sítě.
Na Twitteru se posléze objevila i omluva společnosti Aeromexico. "Omlouváme se za diskriminační přístup firmy Catatonia," stálo v prohlášení. "Co nejupřímněji se omlouváme a opakujeme, že respektujeme všechny lidi, nehledě na jejich pohlaví, jazyk, náboženství nebo barvu kůže."
Své pochybení posléze uznala i reklamní agentura Catatonia.
V Mexiku je diskriminace lidí tmavší pleti častým problémem. Ačkoliv je zde diskriminace zakázána, lidé se světlejší kůží jsou upřednostňováni na mnohých pozicích. "V televizi, v politice a v akademickém prostředí najdete lidi se světlejší pletí, zatímco na stavbách, mezi policisty a v kuchyních uvidíte nejpravděpodobněji někoho, jehož kůže je tmavší," popsal situaci v Mexiku již v roce 2012 komentátor stanice CNN Ruben Navarette. Světlá barva kůže je tak zde spojována s bohatstvím a prestiží.
Mexiko není v tomto přístupu ojedinělou zemí. Světlá kůže je symbolem úspěchu i v některých arabských zemích. Tam si dokonce lidé ve snaze zlepšit své postavení kůži bělí.