Podle ruské agentury Interfax letadlo v husté mlze z neznámých příčin minulo dráhu při pokusu o nouzové přistání na místním letišti Sergeje Prokofjeva. Úřady zatím neuvedly, proč letadlo muselo nouzově přistát. Podle jednoho z přeživších to způsobil požár na palubě, který se vymkl kontrole.
Poté, co se letoun zastavil asi 700 metrů od dráhy, se převrátilo. Na palubě bylo 45 pasažérů a členové posádky, 39 lidí se podařilo evakuovat. Letištní personál se k příčinám nehody odmítá vyjadřovat.
"Velkou většinu pasažérů se podařilo evakuovat. V tuto chvíli víme, že jsou čtyři mrtví. Jeden člověk je viditelně ve vraku, ale nevíme, jestli žije. Hledáme posledního pohřešovaného," řekl agentuře Reuters ředitel doněcké místní správy Andrij Šyšatskij. Později uvedl, že je obětí pět. Pohřešovanou je nejspíš letuška, který byla v ocasní části letadla.
Fotbalový stadion uctil oběti minutou ticha
Letadlo mířilo z letoviska Oděsy na jihu země a patří zdejší společnosti Jižní Aerolinky (Yuzhne Avialinii), uvedl server BBC. Neštěstí se odehrálo jen několik hodin před fotbalovým zápasem Ligy mistrů mezi Šachtarem Doněck a německým týmem Borussia Dortmund, na který fanoušci v letadle mířili. Na utkání za oběti nehody drželi minutu ticha.
Antonov An-24 je dvoumotorový turbovrtulový transportní letoun. Tyto stroje létají od roku 1960 a vyráběly se až do roku 1978. Vyrobeno bylo asi tisíc kusů a přes 800 jich je stále v provozu, převážně na území bývalého Sovětského svazu a Afriky. K srpnu 2006 bylo celkem 448 Antonovů An-24 ve službě u civilních leteckých společností, uvádí wikipedie. Je považovaný za bytelný letoun, který nevyžaduje speciální údržbu.
Loni v prosinci se zřítil vojenský Antonov An-72 na jihu Kzachstánu, zemřelo všech 27 lidí na palubě. Příčinou bylo pravděpodobně špatné počasí. V květnu 2012 havaroval u letiště v Čáslavi vojenský An-30, tato nehoda se naštěstí obešla bez obětí. Vyšetřování ukázalo, že nehodu způsobila chyba pilotů.