Na balíky slámy totiž povolení potřeba není a lze na ně umístit cokoliv. "V regionu, kde kandiduji, jich mám asi čtyřicet až padesát," řekl Jan Veleba. Jeho improvizované billboardy s dřevěnými konstrukcemi lemují silnice prvních, ale i nižších tříd na Chrudimsku na Vysočině.
Ti, co si razítka pro reklamní plochy u silnice vyběhat museli, se podivují.
"Dlouhou dobu se ve své profesi věnuji marketingu a reklamě, proto vím, že není jednoduché získat reklamní plochu u frekventovaných silničních tahů. Stojí to několikaměsíční úsilí," uvedl Petr Machovec z reklamní agentury.
Jestli není přístup kandidáta do Senátu elegantním obejitím dosavadních pravidel, Veleba neuvedl. "Nezlobte se, už nemohu telefonovat, nemám opravdu čas," řekl pouze, když dostal tento dotaz.
Povolení na billboardy jsou přísná mimo jiné proto, že ne na každém místě je jejich umístění bezpečné pro řidiče.
"Jako profesionála mě velice překvapilo technické provedení a především umístění těchto reklamních ploch v těsné blízkosti komunikace, myslím si, že něco takové a v takovém množství není možné mít od úřadů oficiálně povoleno," uvedl Machovec.
Kromě billboardů na balících slámy chystá Veleba osobně procestovat volební okrsek během takzvané kontaktní kampaně.