"Není tento obrázek někde k dispozici pro možnost vytištění a vlepení si dozadu v autě? Když ho nemůže vozit MHD, ráda ho budu vozit já."
Tento vzkaz nechala ve středu večer krátce po zveřejnění zprávy o předběžném opatření na facebookové stránce Zachraňte lázně v Kyselce jedna z podporovatelek obnovy lázní (více o rozhodnutí soudu čtěte zde).
Zástupci Asociace pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví ČR (ASORKD), která umístění plakátů na tramvaje v Praze z peněz dobrovolných dárců zaplatila, na uvedený dotaz obratem zareagovali. Na webu zveřejnili kontaktní e-mail, na který si každý zájemce může o tiskové podklady napsat.
"Od té chvíle nás zatím kontaktovalo 23 rozhořčených lidí, kteří chtějí akci podpořit a dát si plakát na auto, " říká Martin J. Kadrman, viceprezident ASORKD.
Plakáty s nápisem Zde se těží minerálka Mattoni doplněné o fotografie zdevastovaných interiérů lázní v Kyselce se objevily na tramvajích v Praze před několika týdny. Akce měla přimět lidi k bojkotu výrobků Karlovarských minerálních vod (více o zahájení kampaně čtěte zde).
Michal Donath, mediální zástupce společnosti Karlovarské minerální vody, na žádost o stanovisko říká, že zatím není co komentovat. "Já myslím, že nemůžeme reagovat na každou blbost, kterou oni si vymyslí. Až přijede první auto a budou nám dělat ostudu a posmívat se, tak k tomu určitě nějaké právní stanovisko zaujmeme," konstatuje Donath.