"Konečná cena je 36 miliard 980 milionů korun s tím, že v této ceně je započítána i rezerva ve výši 825 milionů," potvrdila iDNES.cz Tereza Králová z tiskového odboru magistrátu. Na účet za tunel upozornily Hospodářské noviny.
Původně vedení magistrátu v čele s tehdejším primátorem Pavlem Bémem tvrdilo, že se cena nedostane nad 26 miliard - Bém se dokonce vsadil s představiteli hnutí Auto*Mat, že pokud město zaplatí za Blanku přes 25,7 miliardy, navlékne montérky a odpracuje 50 hodin ve službách Auto*Matu.
Jenže do odhadu nebyla započítána inflační valorizace a cena technologií. Právě to cenu tunelu zvedlo. Valorizace, se kterou počítá i smlouva na výstavbu Blanky, je zhruba 3,5 miliardy korun, dalších 6,5 miliardy tvoří dražší stavební práce a investiční části (více čtěte zde).
Kvůli navýšení ceny se strhla nedávno mediální hádka mezi současným primátorem Bohuslavem Svobodou a Pavlem Bémem. Přeli se, kdo za navýšení může.
Řidiči poprvé projedou tunelovým komplexem Blanka v květnu 2014.