"Bývalý přepravce týmu Lokomotiv z Jaroslavle pokračuje - firma jen změnila název a adresu," oznámil list Izvestija.
Aerolinky, které vzápětí po katastrofě přišly o licenci, se z Jak-servis přejmenovaly na Etalon a z Moskvy se přestěhovaly do Voroněže, ale vlastníci a další registrační údaje zůstali. Se staronovým přepravcem se však deníku nepodařilo spojit, ani vypátrat osud letounů Jak, s nimiž společnost pod starým názvem létala.
Podle Sergeje Izvolského, mluvčího úřadu dohlížejícího na letový provoz, firma po odebrání licence nesmí létat s vlastními letouny. Podle expertů si však může pronajímat letouny jiných přepravců s platnou licencí. Trh charterových letů, na kterém Jak-servis působil, každoročně roste o pět až deset procent.
Letoun Jak-42 se zřítil loni 7. září po nepodařeném vzletu z letiště u Jaroslavle. Ze 45 lidí pád přežil jen palubní inženýr. Mezi mrtvými byli i čeští hokejisté Jan Marek, Karel Rachůnek a Josef Vašíček a Slovák Pavol Demitra.
Podle vyšetřovatelů tragédii způsobilo nekoordinované počínání posádky při vzletu a chyby v přípravě pilotů. Svou roli zřejmě sehrál i lék zpomalující reakce, který se po neštěstí našel v krvi jednoho z pilotů.